En annan dag

Så var den efterlängtade julen över.

I fredags var vi på bio, the girl with the dragontatoo. Vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig, var lite kluven inför att se den. Jag tycker orginalet är väldigt bra, framförallt för att vara en svensk film. Jag trodde nog att den nya filmen skulle kännas betydligt mer påkostad men det tycker jag verkligen inte den var om man bortser från introt som var väldigt speciellt. De hade valt att låta filmen utspela sig i Sverige och det blev lite konstigt eftersom de såklart pratade engelska men då valde att försöka få svensk dialekt/brytning på alla förutom huvudkaraktärerna som visserligen slängde in lite svenska ord ibland, hej hej och tack tex. Den var dock bra och eftersom mitt minne inte är knivskarpt och jag nog bara sett orginalet en gång så kom jag ju inte ihåg vad som skulle hända helt hundra vilket gjorde att det var lite spännande. Sen åkte vi hem och tittade på film och åt pizza. Kjell åkte och jobbade.

På lördagen (julafton) vaknade jag när Kjell kom hem och vi hade en lite mysig stund med paketöppning innan det var dags för mig och Helena att åka iväg till pappa. Vi hämtade upp Daniel på vägen och när vi kom till pappa fick vi god risgrynsgröt. Vi spelade ett spel som helena hade med sig, när då då, det var ganska kul. Tillräckligt kul för att vi skulle spela tre omgångar tydligen. Den tredje omgången blev avbruten av att lunchen blev klar. Jag åt inte så mycket eftersom vi lite senare skulle på julbord hos Natte.
Innan vi åkte tittade vi på tomtarnas julverkstad hos pappa och när vi kom hem skulle precis ferdinand börja, det är typ de två viktigaste avsnitten på hela programmet, och husvagnssemestern såklart men den missade vi tyvärr. Helena gjorde en sallad med saffransbulgur och granatfrukt som hon skulle ta med och jag gjorde ris á la malta, Daniel hjälpte till med allt. Sen kom Anki och hämtade oss. Som vanligt blev det en hel del ätande och vi spelade såklart tp precis som vi gjort de senaste åren. Det gick sämst för vår familj vilket såklart gjorde att vi blev på lite dåligt humör. Sen så skulle vi åka hem, helena skulle sova hos oss igen. Av någon konstig anledning kom vi dock inte hem utan hamnade på lokalhaket i vallentuna tillsammans med tre av våra kusiner. Det var väldigt trevligt även om det inte var särskilt många människor där som jag kände, hade förväntat mig fler från parallelklasserna i skolan faktiskt. Efter ett tag spårade det dock ut totalt och kvällen slutade inte så roligt för två av mina kusiner men fram till det hade jag iaf väldigt trevligt.

Idag har jag mest varit seg och trött med fruktansvärd huvudvärk. På kvällen var det middag hemma hos kjells pappa, det var sex barn där varav fem hade sina respektive med sig så det blev ett ganska stort gäng, väldigt trevligt faktiskt. Vi stannade dock inte superlänge för kjell jobbar natt och jag väntade roligt besök av tinna och anna.
Helena är fortfarande kvar här och vi spelade både hennes spel och labyrinth under kvällen, skoj. Jag vann båda så jag blev väl lite extra glad. Nu ska jag lägga mig och läsa vidare i boken, utanför blåser det nog bra mycket mer än vad det har gjort någon annan gång sen vi flyttade hit iaf. Jag är glad att jag är innomhus :-D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0