Blandar bra med katastrof

Killarna hade match idag, 12.10 vilket jag visste. Och ändå så har jag på något sätt lyckats planera att jag ska cykla till samlingen tio över tolv. Igår ställde jag klockan så att jag skulle gå upp senast tio, hinna träna i lugn och ro och tvätta håret, eventuellt äta lite frukost och sen cykla ner till samlingen. Jag gick upp strax före tio men tog det lugnt, kände mig inte stressad och började träna vid halv elva ungefär, tränade ett mediumavsnitt, alltså ungefär 40 minuter. Kände mig duktig och hoppade i lugn och ro in i duschen. Precis när jag duschat klart slogs jag av en läskig tanke. Vet inte hur jag kom på det eller precis vad jag insåg eller tänkte men helt plötsligt blev jag varse om att det inte var samlingen som var tio över tolv utan matchen började då. Fick lite bråttom kan man väl minst sagt säga eftersom jag redan då var tjugo minuter sen och eftersom håret var drypande blött och jag inte hade kläder på eller koll på mina grejer. Men snabbt på med allt och så hoppade jag upp på cykeln. När jag kom till hallen höll killarna på att värma upp på planen. Efter ett litet tag samlades vi och sen fick jag se och höra en bra "fader Abraham". De gjorde första målet och det var nog enda lilla sekunden på hela dagen som jag tvivlade att vi skulle stå som segrare efter slutsignalen.

Vi vann med 30-15, kul att vi lyckades göra mycket mål. Vi satte våra lägen idag, det har vi inte alltid för vana att göra. Killarna vågade verkligen ta för sig, är imponerad av många spelares offensiva spel idag. Det var mestadels individuella prestationer men när det fungerar så bra så ska man väl inte klaga, då är det ju inte så konstigt att det inte blir fler samarbeten. Det var dessutom några samarbeten som var riktigt bra. Vid ett tillfälle när motståndarna spelade 5-1 satsade vår högernia in i mitten samtidigt som linjen gör en motrörelse, det är en av de saker vi pratat om och tränat lite på att göra mot just 5-1 försvar så det blev jag överlycklig över att se, vet dock inte om det var planerat eller inte men snyggt var det iaf. Vi hade dessutom flera bra kantutspel och extra kul var det ju att kanterna satte många av de lägena.
Försvaret kunde ha varit bättre men samtidigt kan det vara svårt att möta ett lag som det lag vi mötte idag. De var inte speciellt duktiga men de hade två riktiga kolosser, varav iaf den ena var riktigt tung att få stopp på. Det resulterade i ett antal utvisningar för oss, fasthållning. Det jag är mest missnöjd med är att vi ibland är så nära och så smäller vi ändå inte riktigt på, det var flera gånger när man borde ha gått in som andre man och hjälpt till men som vi bara står och tittar på. Nu har vi mött alla lag i serien. Vi har förlorat mot de tre lagen som ligger ovanför oss i tabellen (rimbo som vi vunnit mot kommer dock troligtvis gå om oss när de spelat lika många matcher, på målskillnad). Som jag nämnt förrut så är det verkligen en ojämn serie. Det ska bli kul att se om vi kan spela lite jämnare mot, eller tom vinna mot de tre lagen som vi förlorat mot. Vi har förlorat två matcher med elva mål och en med typ arton kanske. Sen så tycker jag att vi ska kunna vinna alla andra matcher, förutom kanske mot rimbo. De verkar lite starkare än vad de var mot oss om man ser till övriga resultat. Jag tror tyvärr att jag missar den matchen för att jag är i Thailand, känns riktigt surt faktiskt men jag tror inte jag ställer in resan pga det iaf. Sen så har jag för mig att den mot Upsala (ett av de lag vi förlorat mot) krockar med en dammatch, men jag är inte helt säker. Det är iaf helgen efter att jag kommer hem och med tanke på att jag missar två dammatcher medan jag är borta kan jag tänka mig att jag inte så gärna får skippa en tredje på raken. Men vi får se, kan ju inte påstå att jag hjälper laget speciellt mycket när jag är med så vem vet kanske jag får det ändå.

jaha för att återgå till rubriken då, det som var bra var att jag faktiskt tränade, att killarna vann, och att jag håller på att laga supergod mat. Det som är katastrof hittills är att jag missade samlingen, första gången någonsin i mitt liv vill jag påstå. Har nog aldrig tagit fel på tid varken som spelare eller tränare någon gång före det här, men nån gång ska va den första. Det var ju tur att det var hemmamatch :-)

Såg nyss The King's speech, den var jättebra tycker jag. Nu ska jag istället slå på the young indiana jones chronicles, tror min filmsmak är väldigt bred men också väldigt udda. Samtidigt ska jag steka på köttet och in med potatisen i ugnen. Jag har gjort guacamole men jag överväger att koka lite bearnaissås också. Jag kommer nog bli ganska mätt och belåten :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0