Sagolik start

på den här säsongen!

Real madrid spelade borta mot ett svagt Zaragoza, och vann enkelt med 0-6. Makalöse Ronaldo gjorde tre mål (tror han gjort 14 mål på de senaste fem ligamatcherna, kan det stämma?!!!) och real spelade både fantastiskt bra och underbart rolig fotboll. Att göra sex mål är ju hur bra som helst och det är ju inte i varje fotbollsmatch det händer direkt. Men med tanke på att real hade över trettio skott under matchen borde det kanske ha blivit lite fler mål. Visserligen var Roberto? i motståndarmålet en av planens bästa spelare och statisktiken visade i slutet av matchen att han hade tolv parader. Det är nog inte ofta en målvakt gör så många räddningar, och det är nog i stort sett aldrig en målvakt gör det och ändå släpper in sex bollar. Men så är det ju inte ofta man får se ett lag spela så underbar fotboll som real gjorde heller.
Jag längtar så mycket efter nästa match :-)

Nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar med morgondagen. Tänkte lämna huset vid halv sju-sju och kommer väl hem efter halv 11 nångång. Det blir jobb sen direkt på P97:s träning och sen direkt (eller det är fyrtio minuters paus, planeringstid och alfapetstid) till damernas träning. Men jag klagar absolut inte, för det är precis så jag vill ha det. Jag kommer ha två dagar i veckan som ser ut precis så, eller torsdagarna slutar ju träningen lite tidigare såklart. Men det betyder också att jag kommer kunna sluta ungefär vid halv fem på onsdagar och kanske strax efter två på tisdagar och fredagar. Ganska så skönt om ni frågar mig. Framförallt när de där långa dagarna är fulla av aktiviteter som jag faktiskt tycker om och förhoppningsvis växer av.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0