Real Madrid :-)

Jag missade de första minuterna på matchen idag. Det var en vänskapsmatch mot ett kinesiskt lag och real krossade. Det syntes klart att det var klasskillnad på lagen och det kändes som om real-spelarna inte nöjde sig med att göra mål, det skulle vara snygga mål, som klackning, bröstning och allt möjligt. Jag tyckte mest om Özils mål. Han gör några jättefina dragningar, passar ronaldo och sticker på djupet och får tillbaka den perfekt, målvakten kommer ut men han rundar honom men han får bollen rätt långt ifrån sig och det känns som om han inte kommer hinna lägga in den i öppet mål, men se "utsidar" (ett bra påhittat? verb) in den precis bredvid stackars målvakten.
Jag tycker att real spelar fantastisk fotboll och det är verkligen underhållning att se på det. Idag blev jag dock lite besviken över två grejer. Dels var det att jag fick den där känslan av att de inte har någon koll alls på sina markeringar. Det var vid ett tillfälle som det känns att kinesen blitr på tok för ensam, kommer inte ihåg om det var på hörna eller frispark nu och jag hoppas att det var pga matchen redan var avgjord sedan länge. Och det andra var Higuains attityd mot domaren. Inte att den var helt fruktansvärd, utan det som stör mig är att det kändes som att den var mycket värre än vad den borde ha varit och framförallt mot hur han brukar gestikulera och det får mig att bli orolig för att han bär på otroligt mycket frustration och ilska. Jag tycker inte han har sett ut att vara i toppform, och det är väl inte så konstigt med tanke på vårens operation men det är aldrig kul att se arga spelare i sitt favoritlag och framförallt inte när jag inte förstår vad de har att vara arga över.

Nu ska jag fortsätta matlagningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0