Mycket!!!

Det är mycket att tänka på, mycket att ordna med, mycket att planera, mycket att diskutera, mycket att läsa och lära sig. Men framförallt är det mycket mycket roligt :-)

Det känns bara väldigt förvirrat och jobbigt. I ena stunden känner jag mig som en proffslärare som kommer vara elevernas dröm medan jag i nästa tycker otroligt synd om mina stackars elever som får en så förvirrad och icke-koll lärare. Men det blir nog bra det här någongång iaf.

Idag har jag hunnit fixa lite låder och annat vettigt till klassrummet och även hittat lite material som jag kommer välja att jobba med. Mitt schema är fortfarande väldigt förrvirande och inte i närheten av klart men det kanske får vara så ett tag så vi verkligen hinner känna in oss om det är bra, det är likadant med parallellklassernas. Jag har även fått träffa en pedagog som var i min klass förra året vilket kändes jätteskönt så jag har lite mer koll på vad de gjort och hur gruppen fungerat tidigare och så.

En viktig sak som känns väldigt bra är att jag tycker att mina nya kollegor verkar toppen. Trevliga, duktiga och hjälpsamma har de verkligen varit än så länge :-)



I måndags när jag skulle gå upp var jag trött, riktigt trött. Jag hade förväntat mig att jag skulle nästan flyga upp ur sängen sådär som man kan göra de dagar det ska hända något riktigt extraordinärt, typ julafton när man var liten. Men så var det inte, men upp kom jag iaf och efter ett litet tag piggnade jag till och arbetsdagen flög förbi med massor av nya intryck och hälsande på personer och försök till orientering på skolan.
När jag vaknade på tisdagen insåg jag att jag hade haft hel fel på måndagen när jag trott att man inte kunde varit mycket tröttare än jag var då och ändå var inte det något i jämförelse med hur det var i morse. Idag har jag dessutom varit trött i perider under arbetsdagen vilket inte känns särskilt kul. Så nu har jag ett problem. Real spelar ju returmatchen mot barcelona ikväll, den börjar tydligen 23, jag hade såklart fått för mig att den skulle börja 21. Och eftersom den inte lär vara slut förrän tidigast strax före 1 så kommer det bli aningen för lite sömn efter den till morgonen. Jag måste gå upp absolut senast halv 8 för jag måste cykla senast kvart i 8. Hade jag varit utvilad och haft en vanlig dag framför mig hade det väl inte varit något problem men nu är det verkligen viktigt att jag är på topp och man blir så trött i huvudet av alla nya intryck så sömnen är viktigare än någonsin känns det som. Dessutom är det lååååång tid kvar till kl elva och jag kan tänka mig att jag kommer vara lite lagom död vid niosnåret. Alltså funderar jag på om jag ska sova lite före matchen, men då är jag orolig att jag kommer ha svårt att somna efter den. Hmm det här är inte lätt. Att missa matchen är såklart uteslutet, så hemsk och okunnig blir jag ju inte av lite lite sömn. Jag påverkas faktiskt inte supermycket av det. Kanske borde jag sova någon timme typ nu så kanske jag kommer kunna somna ganska bra ändå eftersom det då har gått några timmar. Vilket problem jag har!

Kommentarer
Postat av: anna

sorry att vi lr ja jag väckte dig då :P

2011-08-18 @ 00:00:35
Postat av: Johanna

Svar: Haha, jag tror att jag också var en helt vanlig supporter innan, sedan började jag läsa unamadridista.wordpress.com och det var nog där det blev värre! Ibland blir det kanske lite mycket Real Madrid men när man hör om dem som till och med lägger till spelarnas släktingar och vänner på facebook för att komma åt bilder och liknande så känns det ändå som att man nog tillhör den hälsosamma supporterskaran trots allt ;)



Kul förresten att se att den finns fler tjejer i detta avlånga land som älskar Real Madrid och som dessutom bloggar! :) Matchtiden blev lite av ett dilemma för mig med kan jag säga, tufft med så sen match när man ska upp tidigt morgonen efter (halv 6 för min del!). Jag tog mig en två timmar lång power nap på eftermiddagen för att orka, att missa matchen var ju inte ett alternativ! :)

2011-08-21 @ 01:01:13
URL: http://helloyoyo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0