målarväder?!!

Vi målade huset förra sommaren och garaget med men vi hann dock inte riktigt med hela garaget. Vårt hus var fabriksgrundat och vi målade med vit grundfärg överallt ett laget. Sedan målade vi två lager med tackfärg både de vita detaljerna och de gula. På garagets kortsidor hann vi dock bara med ett lager med täckfärg och hade det på agendan för den här sommaren. Men det har vi ibland glömmt bort och ibland skjutit upp, det känns ju alltid som att man har hur mycket tid på sig som helst och när jag väl kom på det och hade tid för det insåg jag att vi inte hade köpt färg och så än. Men tillslut så har vi kommit igång, vi har köpt all färg och igår tvättade vi baksidan. Idag var min plan att måla baksidan två gånger. Men tydligen så skulle det såklart regna idag. Hela dagen har det bara vräkt ner här och det är ju extra kul eftersom de ska komma först på torsdag och laga våra takpanner som spruckit :-(

Det är verkligen inte stora ytor som ska målas så det borde gå rätt fort men nu när vi äntligen hade kommit igång ville jag bara få det gjort helt klart! Förhoppningsvis är det några torra dagar den här veckan så vi kan få det gjort. Vi har verkligen tagit det lugnt i sommar med husetfix. Det som har blivit gjort är ju altanen och entren men det kan vi ju inte direkt ta åt oss äran för. Vi har bestämt att vänta med gräs till våren, så är planen nu iaf. Det skulle ju vara najs att på samma gång fixa med stensättning men det är ju inte direkt gratis och Kjell ska ju inte jobba heltid i höst så vi får se om vi hinner spara ihop tillräckligt till det. Dessutom måste man ju då ha helt klart för sig hur man vill ha allt och även om vi har en tanke nu så är jag inte säker på att vi verkligen vet säkert.

Jag trivs iaf otroligt bra i vårt hus :-D


Kommentarer
Postat av: Anna

Jävlar va den rosa blomman har växt!!

2011-08-08 @ 00:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0