ingen ro i kroppen

Okej det var ju mjukstart förra veckan! Nu gäller det på allvar. Kul ska det bli, tror jag om jag bara kunde komma över nervositeten. Fast hur hemskt det än är så brukar jag vara mer nervös när real ska spela viktiga matcher, å då är det ju inte ens jag som riskerar att göra misstag och göra bort mig helt och hållet. Fast någonstans inom mig känner jag ju att det här är verkligare och viktigare för mitt liv. Imorgon är första dagen som lärare, det jag drömt om i typ 15-20 år, helt sjukt!Jag tror att det kommer bli bra, inte nödvändigtvis imorgon men iaf någon gång. För jag vill ju så mycket och jag kommer engagera mig till hundra procent och då kan man väl nästan inte misslyckas. Inte när man dessutom besitter lite erfarenhet och en hel del talang. Oj det är ju nästan så att jag tror på det där själv ;-)
Egentligen borde jag kanske planera och gå igenom morgondagen lite mer men det känns inte som om jag kan förbereda så mycket mer. Så egentligen borde jag gå och lägga mig, nu är det lite mer än sju timmar till jag ska upp men jag har absolut ingen ro i kroppen alls.

Förutom att det kommer vara supermycket den här och nästa vecka så kommer jag behöva klara det nästan helt på egen hand. Utan att ha min trygghet och stöttepelare här. Vi har verkligen lyckats tajma in det här kanonbra, eller inte. Den här veckan jobbar Kjell tisdag till lördag natt. Vi kommer hinna ses imorgon och kanske någon timme på onsdag. Innan jag hinner komma hem från falun på söndag så åker han till Kalmar och jag tror han kommer tillbaka på tisdag elller onsdag, sen jobbar han natt tom torsdag natt och på fredagkvällen åker han till Danmark för att hans kusin gifter sig. Han kommer visserligen hem på söndagen men om jag inte missminner mig så ska han jobba natt då. Så Måndagen den  femte kanske blir nästa gång vi ses :-(

Tiden kommer säkert flyga förbi men det kommer bli extra tufft när jag inte har honom här. Hans famn kan alltid få mig att må så otroligt många gånger bättre och tryggare. Det som är skrämmande blir så mycket enklare när jag har honom vid min sida. Men men nu är det som det är och lite tid ifrån varandra kan ju vara hälsosamt det  med, vi har faktiskt nästan suttit ihop sen vi fick semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0