Halvtid

Å vad jag tycker real är bra! Visserligen står det 1-2, och det känns ju orättvist såklart. Jag har aldrig förnekat att barcelona är bra, men idag har de inte varit i närheten av lika bra som real. Och ändå så leder dem, det är väl en bedrift bara det. Villas mål var snyggt, otagbart för casillas. Jag tycker carvalho gör ett litet tveksamt ingripande, eller han går upp för att stöta men ångrar sig och backar och det är det lilla lilla misstaget som räcker för att barcelona ska göra mål. Ramos är nästan där med foten men bara nästan. Å messis mål, ja lite skicklighet är det ju såklart, eller va fan jag kan till och med sträcka mig till att det är mycket skickligt, men det är banne mig en rejäl dos med tur också. Khedira är på bollen så den helt ändrar riktning och messi och pepe som är på väg i bollens ursprungliga riktning måste ju tvärvända, självklart blir det så att khedira knuffar messi i rätt riktning och pepe halkar. Det är så otroligt små marginaler...
När det hade gått tjugo minuter så kom jag på att jag inte sett messi röra bollen en enda gång, mycket möjligt att han gjort det men att jag inte reagerat på att det var han, men riktigt nöjd kunde jag konstatera att han inte syntes allt - typiskt att han ska få göra mål precis innan halvtidsvilan bara.

Några kommentarer då som inte har med spelet att göra.
Dimaria - jag har bestämt mig, efter att ha tvekat större delen av förra säsongen, jag tycker inte om honom. Han platsar i Barcelona om man ser till fult spel och filmningar. Idag tog han handen med flit och försökte maskera det med en nick, påminner mig om messi, dem tycker nog om varandra.

Ramos - hoppas hoppas ryggen är bra. Vid en hörna höll han sig för vänstra sidan av svanken, jag tror han har känningar :-(

Det var något mer jag tänkte att jag måste skriva men det har jag glömt nu. Förövrigt gillar jag när ramos kommer in och snor bollen av villa, tufft men absolut inte fult och väldigt effektivt och lekande lätt och villa blir så arg att han knuffar till ramos i ryggen efteråt. Ingen kritik mot villa där för det var ingen ful knuff men där är den ramos jag älskar. Så stark och tveklös, och reagerar inte överhuvudtaget (vad jag kan se iaf) på knuffen utan står helt kyligt och ser ut som om det inte finns något naturligare i hela världen, att ingen någonsin kommer kunna rubba honom (även om han självklart kan bli påverkad och göra dumma saker, det kan alla)

och så en liten oro jag har. Jag tror Casillas har varit på toppen, jag säger inte att han inte är kvar där, eller att det är omöjligt att han kommer övervinna den men jag tror att tex valdes är hungrigare och mer motiverad på något sätt - absolut inte som person eller fotbollsspelare för Casillas är bäst alla gånger på alla plan, men han har alltid varit bättre än valdes och valdes tror jag får mycket motivation ifrån att konstant jaga casillas. Valdes gjorde en grym räddning på benzemas nick i första och han har verkligen utvecklats de senaste åren. Det har casillas med men kanske inte med lika stora kliv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0