Dagens planer blev ju ändrade

Eftersom det inte gick att måla så fick jag stanna inne. Då kunde jag äntligen göra klart Zakynthosinlägget (finns lite längre ner eftersom jag skapade det för ett bra tag sen). Jag har även hunnit med massa onödigt surfande och nyss såg jag en film. Take me home tonight, det är inte en typisk kajan-film men jag var på humör för en lättsam kärleksfilm som jag antog att det här var efter att ha sett titeln och dvdomslaget. Vilket jag tycker att jag hade ganska rätt i, till en början blev jag dock lite besviken för att den var sådär jobbigt pinsam men den växte eftersom och som vanligt fanns det minst ett otroligt bra och tydligt budskap i filmen och sånt tycker jag om. Väljer att sammanfatta det med ett citat från filmen
- I´m sorry I´m such a failure!
- You haven´t really faild son, because you haven´t really tried to succeed. So don´t credit youself as a failure. you are worse than that!

Ursäkta min engelska, jag är inte direkt bra på det och min stavning är nästan lika katastrofal som när jag pratar engelska.



I fredags åkte vi ju till stan efter jobbet. Jag, anna och tinna mötte upp kicki med några kompisar på kungsholmen. Vi satt och umgicks i en park och hade det mysigt. Det blev dock lite kallt när solen försvann altmer och efter ett tag gick vi därför till Kickis pappas lägenhet. Där hittade vi ett spel, retro tror jag det hette. Jag älskar verkligen att spela spel och tycker att det var kvällens höjdpunkt. Vi drog iaf vidare till Lemon? men där stannade vi inte så länge för jag var otroligt seg och lockades av möjligheten att ta sista tåget hem, är ju så sjukt mycket smidigare. Jag fick sällskap med tinna hem (anna en bit också ) och det var väldigt trevligt. Det blev en mysig promenad sådär på nattkvisten. När jag stupade i sängen kom jag på att jag inte hade någon klocka eller mobil i närheten och övervägde att gå upp så jag kunde ställa in ett alarm men jag bestämde för att strunta i det. Jag hade bara en sak inplanerad för lördagen och det var såklart reals match. Jag hade inte exakt koll på när den skulle börja men hade för mig att det var vid kvart i ett eller nått sånt och jag tänkte att det är ju självklart att jag vaknar innan det. Och det gjorde jag också, närmare bestämt strax efter tolv. Jag gick självklart direkt till datorn och såg efter om matchen hade börjat och det hade den ju såklart till min stora besvikelse, den började tydligen kvart i tolv :-( Men men real ledde med 2-0 och jag njöt av att få se dem spela. Det märks att jag har blivit bortskämd med målkalas och underbart spel för jag blev ganska direkt besviken över att de inte gjorde några mål och inte spelade så bra. Och då ledde de ju ändå, och hade inte så många av sina bästa spelare på plan och de släppte inte till så många chanser för det andra laget direkt. Tråkigast var ju såklart att ramos gick av skadad!!! Att det dessutom är ryggskada och framförallt att det är en skada han precis har haft gör mig ännu mer ledsen för då känns det allvarligare. Hoppas iaf att han blir bra snart och inte kommer besväras av den mer. Matchen var rätt seg så jag blev glad när jag såg att marcelo, pepe, carvalho och özil skulle komma in, iaf marcelo och özil brukar ju tillföra en hel del offensivt . Kaka byttes ut mot özil och jag hade tänkt på det innan att özil verkligen är som kaka-fast mycket bättre, snabbare, lyckas oftare med det han försöker och känns mycket hungrigare - inte så konstigt kanske om man tänker på i vilken fas i sina karriärer de är). Men det visade han faktiskt inte riktigt den här matchen. Lite bättre spel tycker jag nog att det blev men det kom ändå inga mål. (Ni ser ju hur krävande jag har blivit-men det beror mycket på att det känns som om de möter motståndare som de faktiskt ska utklassa också). Higuain hade spelat hela tiden (som jag sett iaf) och jag tycker nog att man såg vissa tendenser på en positiv utveckling. Så jag var lite ledsen över att han inte fick göra mål. Å när jag såg att ronaldo och benzema var på väg in var jag ju säker på att han skulle plockas ut. Å så funderade jag på vem de mer skulle ta ut och kom fram till att det nog var nykomlingen contraõ som skulle få lämna, å så böjrade jag filosofera om honom också, tycker nog att han är den enda av nykomlingarna som är någorlunda i närheten av att ta en plats i startelvan (jag menar absolut inte att han gör det men att han iaf har en chans) men jag kom fram till att han inte hade haft sin bästa match, visserligen hade han gjort några fina passar men inget fantastiskt. Och medan ronaldo och benzema gick fram till linjen oocch jag funderade på just det så drar en spelare till med ett långt inlägg och bollen dimper ner precis på en annan spelare som enkelt sätter den i mål, och vilka var just de här två spelarna kan man ju undra? Jo det var ju just contraõ (stavning?) och higuain :-D Det tyckte jag var härligt, framförallt att Pipita fick göra mål, det tror jag var viktigt för honom! Och så genomförs bytet och det var väl ungefär tjugo minuter kvar av matchen. Ronaldo behövde drygt fem minuter på sig innan han gjorde mål och sen gjorde benzema två till. Men kan inte klaga på dessa två herrars form just nu, hoppas verkligen det håller i sig när det är på allvar. Ronaldo har tydligen gjort sju mål på sju försäsongsmatcher och det är ju inte fy skam. Tänker man dessutom på att han inte direkt spelar 90 minuter i dessa matcher är det ännu mer anmärkningsvärt. Tänker man ytterligare lite längre och nog accepterar att motståndet inte håller riktigt toppen av laliga kanske det tar bort lite av berämmet men oavsett han är het punkt slut! Hur många mål benzema har jgort har jag ingen koll på (och det läste jag inte nyss på någon sida) men det känns ju inte omöjligt att han har kommit upp i en liknande summa, känns som om han har spottat in mål ungefär. Jag tycker egentligen mer om higuain men jag måste ju erkänna att benzema just för tillfället lätt tar hans plats.
Och så för att roa mig lite ska jag skriva vilka elva spelare jag tycker ska vara i startelvan nästa match, en match där det faktiskt är på blodigt allvar. Casillas, ramos, pepe, carvalho, marcelo, özil, alonso, khedira, ronaldo, benzema och den sista tycker jag är svårast men väljer nog ändå kaka och annars får dimaria och contraõ slåss om saken :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0