Matchanalys 2

Nu är jag lite trött på att skriva så den här kommer jag verkligen hålla lite kort. Det här är ett inlägg då jag är ett hängivet realfan men som ändå lyckas hålla huvudet lite högt.


Semifinal på Bernabeustadion

Första halvlek var tråkig att kolla på, det kändes som om det bestod av två lag som hade som främsta uppgift att inte släppa in något mål. Vilket jag måste erkänna inte är helt fel taktik för barcelona på bortaplan men det dessvärre inte riktigt är något som real borde tillämpa när de vet att en match på camp nou väntar. Barcelona styrde spelet och hade bollen nästan hela tiden -anfall är bästa försvar. Dock kom de inte till några vidare superlägen utan real hade bra koll på dem bortsett från enstaka tillfällen. Real blev iaf lite giftigare och piggare mot slutet av halvleken.
Andra halvlek började betydligt bättre och real pressade högre upp i banan (tycker inte om det uttrycket, planen heter det ju...). Det första riktigt jobbiga som händer är att ramos får ett gult kort, jag med mina oskyldigt vita ögon ser inte att han gör något direkt fult men jag antar att domaren såg något som inte jag såg. Visst han är på spelaren och jag hade inte tyckt att det var alls lika jobbigt om det nu inte var så att iom det gula kortet blir avstängd i returmötet nästa vecka. Lite senare blir jag riktigt arg när jag ser en barcelonaspelare göra en brutal satsning mot pepe och inte är i närheten av bollen och han får samma bestraffning som ramos i situationen tidigare. Men jag lugnar ner mig rätt fort och på reprisen tycker jag inte att det ser fult riktigt lika hemskt ut (men ändå inte i närheten av samma klass som ramos varning) Aja bra satsat av pepe! Han går alltid hundra in i varje situation, synd att han inte har bättre teknik och finkäsnlighet än vad han har. Han äger ju sönder halva barcelona och det känns som om han är överallt när han stoppar upp deras framfart, men i den rollen han haft mot just barcelona är han ju väldigt högt upp i banan och får/tar en hel boll, synd att han inte är skickligare på att förvalta det. Det går inte många minuter innan han går in tufft i en duell, jag tycker att det ser ut som om han snuddar bollen och sedan halvt fullföljer rörelsen med dobbarna före mot alves ben. Domaren har tydligen återigen sett något som inte jag har, och alla barcelonaspelare också tydligen för de var ju rätt hetsiga där, för till min stora chock plockar han upp det röda. Jag blev helt paff för det trodde jag verkligen inte, å väldigt snabbt inser jag ju vad det betyder. Real är ute ur Champions Leauge för den här säsongen. Utan pepe på plan och med en mindre spelare än barcelona kommer det vara oerhört svårt att hålla nollan och om de mot alla odds skulle lyckas göra det så väntar en returmatch på camp nou utan ramos och pepe, visserligen med carvalho tillbaka men av någon anledning kunde inte ens det trösta mig. Tårarna börjar rinna men jag bestämmer mig för att inte påverkas fullt så mycket utan försöker istället fokusera på det positiva. Det var kul så länge det varade, de gick ändå till semi - fantastiskt bra, de åker ut mot barcelona, ett helt klart bra lag. De hade haft en rätt bra chans om det inte varit för det röda (vet inte om det var positivt eller bara gjorde mig mer irriterad). Å trots att jag tycker domaren dömde lite konstigt så gjorde han ju säkert sitt allra bästa och det är fanimej inte lätt att se allt och hela tiden ta rätt beslut, jag är imponerad över hur ofta de faktiskt lyckas. Å det viktigaste av allt,jag har njutit till fullo av den här säsongen, real har varit fantastiska!

Kommentarer
Postat av: Lili

Ja, vad ska man säga? Du fångade det väldans bra, rätt sjukt att man blir så ledsen och besviken att tårarna kommer, jag lider så med killarna och får mer och mer Mourinho sympatier, skönt att han säger att hans andra år med laget är då de ska prestera...tror nog han blir kvar.

2011-04-29 @ 00:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0