Bara för att förtydliga

Jose Mourinho riktade inte bara hårt kritik mot domaren utan skickade även en syrlig passning till Barcelonas tränare Pep Guardiola. Samtidigt som han även passade på att ifrågasätta UEFA och "systemet".

Jose Mourinho var inte glad efter matchen och på den efterföljande presskonferensen. Efter att ha sett Pepe bli felaktigt utvisad och efter det att han själv blivit uppvisad på läktaren så valde han att säga sitt på ett typiskt Mourinho vis, rakt och ärligt.

Mourinho ifrågasatte Barcelona ständiga "tur" med domaren och Peps tidigare CL-vinst:

"Guardiola är en fantastisk tränare men han har vunnit Champions League på ett sätt som jag skulle skämmas för, i.o.m. skandalen på Stamford Bridge (När Övrebo bara blåste åt ett håll, Barcelonas). Detta år, om han vinner igen, så kommer det här att bli "Bernabeu skandalen".


"Jag vet inte om det är "kraften" från UEFA, Villar (Spanska fotbollsförbundets president) eller Unicef, men jag förstår det helt enkelt inte."
(Syftandes på fördelarna som Barcelona får av domarna.)

Mourinho fortsatte med att ställa sig ett antal frågor då han inte vågade säga det självklara:

"Jag har några frågor; varför? Varför Övrebo? Varför Busacca? Varför Stark? Vid varje semifinal så har det varit samma sak. Vi pratar om ett fantastiskt lag (Barcelona). Men varför nådde inte Chelsea finalen? Varför var Inter tvunget att räddas av ett mirakel?"

Mourinho om varför han blev utvisad:


"Jag sa inget till domaren. Jag skrattade bara och klappade åt hans beslut. Jag säger helst inget mer om detta, för säger jag vad jag egentligen tycker så skulle min karriär varit slut här och nu."

Mourinho tror heller inte att Real Madrid kan vända detta i.o.m. att "systemet" inte tillåter det:

"Om det redan är svårt att göra en comeback på enbart sportsliga grunder så är det absolut omöjligt att göra det när våra motståndare hjälps på detta vis. Det ser ut som om dom (Barcelona) måste nå finalen. Jag förstår inte varför ett så fantastisk lag behöver denna hjälp."

"Vi kommer resa till Barcelona utan Pepe, som inte gjorde något fel. Utan Ramos som inte gjorde något fel. Tränaren kommer inte ens kunna sitta på bänken och det sammanlagda resultatet är emot oss. Systemet kommer döda oss igen även om vi lyckas göra mål och öppna upp dubbelmötet."


Mourinho säger bara vad vi alla insett - Men ett straff väntar

Hårda ord från Mourinho men än en gång bara ärliga och riktiga sådana. Man förbryllas helt enkelt över det faktum att Barcelona år efter år får med sig sådana här stora fördelar. Starks felaktiga beslut att visa ut Pepe avgjorde matchen och dubbelmötet. Det är helt enkelt inte acceptabelt att sådana här domarmisstag ska få existera och det är svårt och förstå hur Stark egentligen tänkte. Momentet innan hade Mascherano brutalt sparkat ner Pepe och fått ett gult kort, samtidigt som Pepes aktion, som inte var en gnutta mer brutal än Mascheranos, resulterade i ett direkt rött kort. Därmed kan man heller inte kalla Starks agerande för konsekvent.

Nu väntar säkert en väldigt lång avstängning för Mourinho i.o.m. att han redan tidigare levde under "hot" från UEFA, då dom hade satt en strafftid på Mou efter det att Real Madrid medvetet tagit gula kort i matchen mot Ajax. Dessutom har Barcelona enligt Marca anmält Mourinho för påhoppet mot Pep, där Mou nämnde "kraften" och att han skulle skämmas ifall han vunnit CL på samma vis som Guardiola.

Återstår och se vad Barcelona och UEFA kan komma överens om. Jag personligen kan dock inte annat än hålla med Mourinho, till 100%.


saxat från svenskafans.com såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0