27 år och en dag

Det var en bra födelsedag, helt okej iaf. Jag gjorde inte så mycket på dagen, hade mest ont och var irriterad. Men på kvällen åt jag grillat tillsammans med några riktigt härliga människor som jag är så glad över att jag har i mitt liv. Vi spelade disney-tp och cluedo och det var skoj. Jag och kicki fick en fin tårta och jag fick jättefina presenter :-) Det enda som var tråkigt egentligen var att real förlorade och eftersom Barcelona vann känns ligan nu rätt avgjord, vilket gör att el classico blir lite mindre betydelsefullt än vad det hade kunnat bli men det kommer vara grymt skoj ändå.
Det ska bli spännande att se om Barcelonaspelarna som tog avsiktliga kort blir bestraffade precis som real blev tidigare i höstas. Känns som om real har riktigt mycket otur det här året för de har faktiskt varit riktigt bra. Idag tillexempel, jag såg ju inte så mycket av matchen men jag hann säkert se fyra räddningar på mållinjen av sportingspelare och det känns som om real lika gärna hade kunnat få in bollen ett antal gånger. Å barcelonamatchen såg jag inte alls men jag såg rubriken om att de vann med 1-0 på en tveksamt dömd straff, fast kanske var de absolut värdiga vinnare. Men det som känns allra värst är såklart alla skador som real dras med. Först Higuain, som nu visserligen är tillbaka tidigare än väntat men han har ju iaf missat 130 dagar och då kanske det är svårt att hitta formen på en gång. Å så nu tillexempel då så har vi marcelo och ronaldo och benzema skadade, eftersom det typ bara är benzema och ronaldo som gjort mål så var det ju inte så konstigt att det inte blev några mål idag då... Jag hoppas verkligen att de är klara för spel på tisdag men det ser ju inte alltför lovande ut, och om ingen av dem är med tror jag det blir riktigt riktigt tufft mot Tottenham på tisdag.

Nu blir det nog lite BB (alltså BigBrother för er som inte är lika nördiga som jag ;-))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0