Massa olika

Först och främst det viktigaste :-) och roligaste, eller kanske iaf... Real Madrid vann sin match :-D Ossasunas målvakt Rickardo var grymt duktig och räddade flera av reals riktigt bra lägen. Kul var det att se de stunder real höjer tempot. Jag tycker att de verkar spela ett snabbare spel i år och det tycker jag är väldigt roligt. Kul var det också att se Özil som gjorde mycket bra tycker jag. Kul att både pepe och ronaldo var hela och tillbaka i spel, hoppas de får vara skadefria nu framöver.
Kvällen blev inte sämre när jag insåg att Barcelona förlorade på camp nou mot nykomlingarna i ligan. Inte för att jag absolut missunnar dem framgång men ju färre poäng de tar ju bättre chanser har ju real. Extra kul tycker jag att det var nykomlingarna som lyckades med skalpen för det lär ju vara underbart kul för dem och troligtvis ganska oväntat också.

Jag har faktiskt varit väldigt duktig idag, bortsett från att jag sov bort halva dagen. Jag vaknade vid halv tio och var relativt pigg och övervägde att gå upp men tänkte att jag kunde sova en liten liten stund till. Sen när jag blev väckt trodde jag att klockan var max tio men tydligen var den redan tolv. Jag gick ut och målade runt två tror jag och höll på till klockan sex, snart är det bara en sida kvar på huset och tre sidor på garaget :-) vi får väl se om vi hinner. Jag vet iaf att jag kommer vara grymt stolt när vi är klara för jag tycker att resultatet blir bra och jag vet hur extremt noga vi varit med grundlager och dubbelt med täckfärg. Mamma var snäll och kom och hjälpte mig i två timmar, hon är snäll hon framförallt när hon inte tjatar och lägger sig i allt som har med mitt liv att göra. Hon bjöd mig på middag efter målningen och det var precis som alltid underbart gott. Vi pratade lite om trädgården och funderade på hur vi ska göra. Det ska bli väldigt roligt men även svårt och jobbigt att planera och fixa trädgården. Men det blir ju inte förrän nästa år så nu får jag tänka ett tag och ladda mig ordentligt. Vi måste ta beslut angående trappor och uteplatser och sånt också, det vore välidgt skönt att ha det klart innan det är dags att så gräs men vi får se hur det blir med det. Imorgon blir det nog mer målning och eventuellt lite inredningsshopping också, det skulle vara roligt om vi hinner med det. Kjell jobbar ju hela helgen så vi får se hur det blir med det.

Igår var jag på äventyr med kollegor. Vi åkte med en räkbåt i skärgården och lyssnade på liveuppträdande och hade väldigt trevligt. Som tur var kunde man beställa tacos, vilket jag såklart gjorde, det var ritkigt gott. Fast jag var ju tvungen att smaka en räka när de andra insåg att jag inte äter skaldjur, man måste ju smaka sa Ida precis som vi alltid uppmanar barnen och då hade jag ju inte så mycket val, och överlevde gjorde jag ju... Jag inser mer och mer hur mycket jag tycker om dom jag jobbar med. Det här var hela företaget med på och det är kul att träffa de andra som jag inte jobbar med. Jag trivs så bra med dessa människor, jag tror att det har mycket att göra med vårt yrke. Många av oss har verkligen valt det här av innerlig hjärtlighet (kan man säga så och betyder det det jag menar?) och dem som väljer det här yrket eller andra yrken där man hjälper människor är verkligen trevliga och godhjärtade. Jag menar absolut inte att andra människor som har valt andra karriärsbanor inte är det men jag tror att de människor som är extra omtänksamma och empatiska till viss del söker sig till såna yrken och dessutom tror jag att det är många inom denna yrkeskategori som känner sig tillfreds med sitt jobb och som känner att de får mycket tillbaka, vilket leder till att de mår bra och vilket i sin tur genererar att de är positiva och härliga människor att umgås med.
Många av dem som jag pratade mest med verkar dessutom vara på ungefär samma plan som mig här i livet och det var härligt att höra deras tankar och åsikter. Jag har mer och mer på sistonde känt att jag faktiskt börjar bli rätt gammal, att jag har andra prioriteringar och till viss del andra värderingar än jag haft tidigare i livet. Jag har det senaste året tyckt att det har varit lite jobbigt för att jag känner att de flesta som jag umgås med kanske inte riktigt är i samma fas som jag och ibland har jag nästan önskat att jag var lite mer i fas med dem. Men samtidigt har det krockat med hur nöjd jag varit med mitt liv och hur bra allt har känts för mig. Nu börjar jag känna mig mer och mer tillfreds med att faktiskt vara så vuxen som jag ändå är. Jag närmar mig 30 och har en högskoleutbildning som jag stormtrivs med. Jag har ett hus och en relation till en annan människa som är så seriös som den kan bli. Jag har uppnått det jag som barn drömde om och känner mig inspirerad till att uppleva och åstakomma mer.
Jag hoppas att ingen av mina närmsta vänner tar illa upp på något sätt. För alla är underbara och ger mig så fantastiskt mycket glädje och kärlek, jag skulle inte vilja byta ut er mot någon annan eller förändra er på något sätt, ni är perfekta precis som ni är och jag är oerhört tacksam för att jag har er i mitt liv.

Idag fick jag veta något som jag tror är riktigt bra och riktigt roligt. Jag hoppas att det kommer gå superbra för dem och att de kommer trivas bra ihop!

Nä nu ska jag sluta och umgås med min babe som precis kom hem från jobbet :-D

Kommentarer
Postat av: Skorpan

bra skrivit som alltid kato! Jag tänkter inte på att jag umgås med en tant det är bara kuuuul. Jag är ju nästan som ditt och kjells lilla kärleksbarn eller? haha löpning på tisdag iallafall :)

2010-09-12 @ 14:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0