Måndag igen...

Igår konstaterade jag att jag inte alls var sugen på att gå till jobbet idag. Istället var det många många andra saker som jag hellre skulle vilja göra. Helgerna går alltid så fort och jag hinner aldrig med varken alla tråkiga saker som jag borde göra och alla roliga saker som jag skulle vilja göra. Men då är det ju bra tur att jag tycker så mycket om mitt jobb. Måndagar är de dagar jag brukar tycka är minst roliga. På förmiddagen har en annan avdelning planering och då har vi hand om alla barnen vilket gör att det blir lite mer barnpassning än annars, å på måndagar stänger jag vilket jag tycker är klart minst roliga passet eftersom eftermiddagen blir så lång och det oftast är fm som är intensiv och mest spännande. Men trots att det var måndag så var dagen helt underbar :-) Det började med att jag tog med mig fem barn och gick till biblioteket, vilket jag älskar. Jag trivs som fisken i vatten på vallentuna bibliotek, vet inte vad det är men jag känner mig ungefär som jag tolkar att Belle känner sig när hon går in i "Odjurets" bibliotek i slottet. Barnen tycker ju att det är nästan lika härligt dom med så det kan inte bli så fel. När vi kom tillbaka var det dags för mat, å sagovila (med nylånad bok, vilket blir himla mycket roligare för mig iaf och även för många av barnen som är trötta på de böcker vi har på förskolan) sen rast och ganska snart efter det var det dags för mellanmål. Vi brukar gå ut för det mesta på eftermiddagarna för vi har verkligen en superhärlig gård att vara på och vi tycker om att vara utomhus. Idag fick dock barnen välja själva för att vi var tillräckligt mycket personal för att täcka upp både inne och ute. De flesta valde att vara inne (det blir lite av en lyx när man inte gör det så ofta, tycker både barnen och jag) Å hela eftermiddagen lekte barnen hur härligt som helst, vi som har haft en hel del konflikter och tjafs i barngruppen efter sommaren bara njöt av stunden. Vid halv 5 gick vi som var kvar (jag och fem barn in till småbarnsavdelningen där vi brukar stänga om vi är inne, där var en fröken och fem barn till. Efter lite frukt satte vi på en cd-skiva med helt underbar trummusik, det är afrikanska trummor och hör man trummorna kan man nästan inte stå still, det är superhärligt, vi tog fram lite dansband och instrument och shakade loss ordentligt. Vi avslutade dagen inne i förskolans cous-cous-rum. Där är det en stor balja (typ badkarsstorlek fast inte lika djup och något upphöjd) full med cous-cous. I baljan finns det också alla möjliga saker som man kan ösa, fylla, hälla och leka med, superhärligt!

Nu sitter jag hemma och slappar, jag har gett mig ledigt från målningen helt utan dåligt samvete eftersom det regnar och regnar. Snart borde jag väl påbörja någon form av middag, undra vad anna och kjell vill ha?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0