Får väl skylla mig själv

Jag har haft ont i halsen och hostat i säkert två veckor nu, å då var jag ändå inte helt frisk när vi var i kroatien. Jag brukar inte vara sjuk särskilt ofta. Iof anser jag väl inte att jag varit sjuk nu heller för jag har ju jobbat varje dag och varit ganska pigg och inte mått särskilt dåligt mest bara haft problem med halsen. Jag tränade inte på tisdagen förra veckan men var nere på torsdagen, kanske inte det smartaste såhär i efterhand. På torsdagen hostade jag en del, jag hade inte särskilt ont i halsen vid det laget men var fortfarande hostig, dock helt klart på bättringsvägen. Direkt i början av träningen började jag hosta men jag körde på ändå. Dagen efter var det värre igen såklart (jag brukar dock kunna träna bort små förkylningar och sånt men det kanske bara gäller om det inte slagit ut än) och det är fortfarande inte bra. Nu har det väl kommit till den grad att jag mår som jag gjorde i torsdags igen, å då är frågan, ska jag träna eller icke träna? Jag har bestämt mig för att skippa löppasset med lovisa och jag ska ju ner på möte kl åtta, å känner jag mig rätt så lär jag ju träna men jag kanske ska bestämma mig för att lämna det lite öppet... Prova men börjar jag hosta bör jag kanske gå av. Jag vill inte riskera att missa matchen mot åkersberga, om jag nu blir uttagen...

Min stackars tå är inte heller bra (varför inte beklaga mig vidare nu när jag ändå börjat) Jag tappade min nagel i våras nån gång och nu har min nagel snart vuxit ut till normallängd, men den är bucklig och vill inte växa riktigt rätt så nu infekterar den min stackars tå och jag får nageltrång på nageltrång. De två sista nätterna har jag sovit med lindad tå i asolsprit och jag tror faktiskt det har hjälpt lite, det brukar dock bli värre efter handbollspassen, vad nu det kan bero på :-) så jag ser fram emot en morgondag när jag kanske inte kommer kunna gå...

Nä nu ska jag sluta klaga eftersom jag har det så oförskämt bra och egentligen är tacksam för precis allt här i livet. Halsen hostar säkert bara för att påminna mig om att jag inte är helt oslagbar och tån ser till att härda mig inför svårare utmaningar eller nått annat :-D

Kommentarer
Postat av: skorpan

det kallas akillestå

2010-09-14 @ 23:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0