Dagen efter säsongspremiären

Ont har jag lite överallt men inget superilla vilket känns bra. Trodde jag skulle vara betydligt mer stel idag men iof spelade jag inte så värst mycket i andra halvlek igår. Jag mådde verkligen sjukt illa igår innan matchen, men det kändes helt okej ändå, jag är ju ganska van vid att vara nervös och vet ju att det går över så fort domaren blåser i pipan första gången (iaf om jag börjar på planen). Det gjorde det nog inte riktigt igår. Eller jag vet inte. Jag började på planen och det gick ju åt helvete direkt, första anfallet gav jag bort bollen och efter bara några minuter gick jag och bytte för att jag var så värdelös men jag kände mig inte så nervös då. Nån gång i mitten på halvleken började jag dock må lite illa och kände mig lite skakig och det blev värre och värre ju längre in i matchen vi kom. I andra halvlek kunde jag nästan inte spela alls, spyan var uppe i halsen så snart jag rörde lite på mig vilket inte var speciellt kul. Matchen var ju ganska jämn (väldigt mycket tack vare lovi) så jag tänkte att det nog ändå var nervositet men när det var några minuter kvar bara och åkersberga avgjorde tänkte jag att det nog borde gå över men icke. Fast det gick över ganska kort efter matchen. Vet inte vad jag ska säga om matchen. Jag är inte riktigt nöjd men jag är inte heller besviken över lagets insats, bara min egen... Tycker väl att vi kunde ha gjort en hel del saker bättre (framförallt jag) men samtidigt tycker jag inte att vi kunde förvänta oss så mycket mer eftersom vi hade de förutsättningar som vi hade. Vi måste lära oss att göra mål, helt sjukt är det vad dåliga vi är på det. Försvaret tycker jag var rätt bra, fast ibland låter vi skyttarna komma till för enkelt. Aja skönt är det att ha den här matchen avklarad. Hade Martina och danni eller jennie kunnat vara med tror jag att Åkersberga hade fått det tufft så förhoppningsvis tar vi dem hemma i vår :-D

Igår spelade Real match också. Jag hade höga förväntningar, jag var ganska säker på att de skulle vinna (hallå!!! när är jag någonsin det?) och jag hoppades och trodde att de skulle spela bra, riktigt bra. Så höga förväntningar har jag nog inte haft på dem på säkert fem år eller nått sånt. Vilket kändes kul men ovant. Matchen motsvarade inte direkt mina förväntningar. De spelade inte alls lika bra som sist och framförallt så slarvade de sjukt mycket. Jag har nog inte sett Ramos göra en sämre match, han började med ramos-mått mätt uselt och nån gång i slutet av andra halvlek när jag precis konstaterat att det var skönt att han iaf hade spelat upp sig så gjorde han värsta slarvmissen. Men men alla kan ju ha dåliga dagar. Det fanns ändå en del positivt, till att börja med vann de ju faktiskt matchen. Men det jag tyckte var roligast att se var nog nästan Angel di Maria, jag tycker han var riktigt riktigt bra igår, å han spelar så snabb och spännande fotboll. Flera andra var också bra i perioder och framförallt så ser man stunder av snabbt passningsspel och mycket rörelse på spelarna utan boll och det tycker jag är väldigt positivt. Jag måste även ge beröm till Carvalho som jag tycker har kommit in och tagit klart beslag på platsen brevid Pepe som mittback, äntligen behöver man inte känna att Ramos behövs på flera positioner samtidigt. Han har spelat riktigt stabilt och bra tycker jag, Carvalho alltså. Det var också kul att se Pepe, han gjorde flera brytningar och bra saker som gjorde att man suckade av lycka över att han är tillbaka, drog dock efter andan ordentligt när det såg ut som om han fick ont i knät vid ett tillfälle.

Några övriga funderingar är:
  • För att vara en spelare som slår helt underbara passar, långa med otrolig precision, så är det förvånandsvärt att Alonso inte lyckas bättre med sina skott tycker jag.
  • Skönt att Ronaldo fick göra mål, även om det var otroligt turligt och kanske borde ges till spelaren som blir träffad i ryggen.
  • Ramos blev återigen varnad för en sak som i mina ögon knappt ser ut att vara frispark ens.
Jag streamade matchen och är nöjd med kvaliten faktiskt även om det ibland är frustrerande och det självklart skulle vara ännu roligare att se det med så bra kvalité som möjligt. Men igår intalade jag mig att det kanske är lika bra att det är den bilden som det är, jag blir inte riktigt lika förbannad på domaren iaf, för man ser inte riktigt alla detaljer och då kan man tänka att det säkert var något som jag inte kunde se eller liknande. Som vid RS mål, som jag tycker såg ut att vara hands, eller som vid ramos varning. Jag intalade mig själv att jag inte riktigt såg helt och hållet vad som hände eftersom jag faktiskt inte har optimal bildkvalité.


Nä nu tror jag att jag antingen ska börja med mitt kroatien-album eller laga middag, undra vilket jag prioriterar mest...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0