Vem är rädd för svarte man?!

Det är en lek som jag nog lärde mig som 5-åring eller nått sånt, som man kört på handbollen, fotbollen och i skolan. En ganska uppskattad lek även om jag själv som tränare föredragit tibitansk vattenbuffel eller svarte man fast med boll, då alla ska studsa över till andra sidan. Idag var första gången som tanken slog mig, den gjorde verkligen det som en blixt från klar himmel, att det är en otroligt rasistisk lek. Jag har aldrig tänkt tanken tidigare och idag blev jag så arg när jag insåg detta. Trots det så körde vi svarte man som uppvärmning på vårt boll-lekis och den var uppskattad som vanligt. Jag undrar hur det kommer gå med detta boll-lekis. Man kan ju lungt säga att vi gjort succé än så länge. På första träningen var det 21 barn, av dessa var det nog bara 5-6 st som inte var med idag, dessutom kom det typ 15-20 nya barn. Men det var jättekul och trots lite halvtaskig planering så blev det väldigt bra tycker jag, bättre än förra gången. Jag och Tinna körde varsin sida och hade hjälp av snälla emma och olivia från f96. Vi körde med boll på ena sidan och utan på andra för de nya bollarna hade tyvärr inte kommit och vi hade bara 25-30 st idag. Det verkar som att alla tycker att det är kul, i stort sett iaf och det är ju huvudsaken. Nästa torsdag kan jag nog inte vara med hela passet så det kanske blir lite jobbigt för stackars tinna. Jag har personalmöte 17.30-19.30 så jag missar lite av boll-lekis och lite av damträningen.
Jag höll förövrigt i damträningen idag. Det passade rätt bra för idag har inte jag mått alls bra. Jag har haft ont i halsen lite till och från den här veckan men mestadels på morgonen eller kvällen. Idag hade jag ont i halsen när jag vaknade och det blev bara värre och värre. Nu är jag lite täppt och småhostar samt har väldigt ont i halsen så det var bara bra att jag inte tränade själv. Träningen gick väl sådär, jag hade räknat med lite fler spelare eftersom jag hade fått info om tre nya spelare bland annat men jag tycker det fungerade rätt bra ändå. Jag ser väldigt positivt på framtiden faktiskt, för jag tycker så oerhört mycket om Kjell Persson. Han är verkligen en genomgo människa som är en verklig eldsjäl och han är helt fantastisk på att organisera saker.
Nu vill absolut den andra Kjell som jag faktiskt tycker ännu mer om :-) ha tillbaka sin dator så jag får väl sluta skriva helt enkelt... 


Kommentarer
Postat av: Tinna

Shit vi måste prata om nästa torsdag. Jag kan inte alls då!

2010-10-14 @ 22:17:37
Postat av: Magnus

"Det är viktigt att ni tar alla tre stegen" :-)



Kul att se dig som tränare igen.

2010-10-15 @ 13:20:25
URL: http://www.nogg.se/handbollsmagnus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0