Shoppingsöndag

Idag sov jag länge, var så skönt att inte ha någon väckarklocka som slet en ur drömmarnas land. Vi följde med anna för att hon skulle på visning, det har jag gjort några gånger tidigare och haft möjlighet att studera mäklare och deras jobb lite och jag blir oftast ganska irriterad faktiskt. De gör ju ingenting, de kanske lyckas ha ett ganska trevligt bemötande för det mesta men kan väldigt sällan svara på frågor som man ställer och gör inget speciellt för att man ska bli övertygad om lägenheten osv...
Det är en mäklare som jag har reagerat extra starkt på, jag ahr varit på en visning med henne och hon kändes rätt falsk och konstig tycker jag, helt ointresserad över att göra sitt jobb och helt okunnig. Ville man veta något tyckte hon att man skulle ringa bostadsrättsföreningen och ta reda på det själv osv. En annan visning som vi skulle på blev inte av alls, vi såg inte skymten av henne och idag var det självklart hennes tur igen, å då kom vi inte in i lägenheten för att hon var utelåst, kanske inte hennes fel men ändå. Å hon var helt ointresserad av att göra något bra utav det. Hon tog inte ens intresseanmälningar på de som var där och man fick dra information ur henne, å informationen hon satt på var ju minimal, å samma svar som förut - är det viktigt för dig kan du prata med ordförande i föreningen... Jag klarade knappt av att stå kvar och lyssna medans anna pratade med henne. Jag är så glad att vi inte la massa pengar på mäklare, tror inte vi hade lyckats höja priset mer ändå. Ska jag någon gång i framtiden anlita en möklare ska jag iaf se denne jobba först innan jag bestämmer mig.

Igår var det match. Mot Borlänge som har vunnit stort i sina tidigare matcher (störst mot täby med 52-17! :-)). Jag tror vi alla var inställda på att det skulle bli en tuff match. Självklart hoppas man alltid att man ska vinna, finns ju alltid en chans i sportens värld även om den möjligheten inte var så stor. Det börjde rätt katastrofalt med mål direkt och nån kontring i baken. Ett hårt dömt rött kort gjorde att vi fick spela fast vi var rätt trötta. Tempot var kanske lite högre i den här matchen än de tidigare eller så kom jag aldrig riktigt in i någon andra andning för jag var konstant trött. Det var väldigt kul att spela, trots alla tråkigheter inför matchen. Vi bestämde oss för att som lag gå ut och visa vår rätta attityd och inställning och det tycker jag att vi gjorde. Vi kämpade på riktigt bra och bakåt var vi riktigt duktiga tycker jag. Borlänge var inte lika farliga som jag hade befarat, kanske hade de en usel dag mot oss eller så lyckades vi störa dem bra. Det jag är mest nöjd med är att de fick göra så få kontringsmål, tycker vi sprang hem riktigt bra på matchen faktiskt och då måste man tänka på att flera av oss var rätt trötta. Som vanligt lyckades vi knappt göra mål. Vet inte hur många minuter det tog den här gången innan vi lyckades sätta det första (på straff, tror jag). Fast vi lyckas faktiskt göra en del snygga mål tycker jag, med bra samarbeten och snygga inspel till linjen eller anna på kantinspring. dessutom ska man veta att vi brände en hel del riktigt bra lägen, vilket iof nog hör till vanligheten och inte beror på något annat än att vi inte är bättre än så på att skjuta... Tycker deras målvakt var rätt bra, hon var stor och oftast bra placerad men samtidigt borde vi avslutat rätt mycket bättre än vad vi gjorde. Ett otroligt stort tack vill jag sända till Emma Persson som ställde upp som coach, kan inte va lätt att försöka leda ett lag som man nästan aldrig sett spela.

Blir väl lagmöte på tisdag så vi kan prata igenom ett och annat, det behövs ju verkligen! Ska väl försöka informera om det trots att jag knappt har nummer till hälften av alla spelare...

Men nu blir det middag, fläskpannkaka :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0