Spelledig helg

Det har varit nästan obeskrivligt skönt att ha en helt spelledig helg. Jag har verkligen kunnat slappa och ta det lugnt vilket har varit skönt för det har varit full rulle hela hösten känns det. En hel del på handbollsfronten och minst lika mycket på jobbet så avslappning behövs. Igår gjorde jag ingen nytta överhuvudtaget, vaknade före sju på morgonen och var pigg, kanske inte så konstigt eftersom jag däckade tidigt på fredagkvällen. I morse vaknade jag inte förrän närmare åtta och var pigg men då råkade jag somna om och gick inte upp förrän efter tio, fast jag känner mig faktiskt inte så där superduperseg som man bukar när man somnat om när det egentligen inte funnits något behov av mer sömn. Jag har drömt helt sjuka drömmar som vanligt, undra egentligen vad det beror på? Det är ovanligt våldsamma och äventyrliga drömmar för att vara mig dessutom, hm konstigt.
Idag har jag faktiskt redan hunnit med lite nytta, jag har satt på en tvätt och röjt lite i köket, ska snart fortsätta med det. Blir sugen på att gå ut och måla eftersom solen lyser så härligt men det är nog på tok för kallt för det. Vi har så lite kvar på garaget å då är det frustrerande att inte få det helt klart pga vädret men men, det kommer ju en vår också :-)
Jag har skrivit ihop lite om boll-lekis och handbollsskolan som jag funderar på att skicka till Sports Academy som han får skicka ut till alla föräldrar men jag är inte helt klar och heller inte helt nöjd med det så jag får se, nöjd med att jag äntligen tog tag i det iaf.
Jag borde sätta mig ner och planera lite inför jobbet också, för jag har inte helt klart för mig vad jag ska göra med femåringarna framöver. Lite sugen är jag på att göra ett rymdäventyr med dem i några veckor men jag känner att jag skulle vilja göra det när jag har haft lite bättre tid att planera det. Alternativt blir det att jobba vidare med självkänsla och gruppdynamiken. Men det är svårt att lyckas bra med detta i hela gruppen eftersom vissa av dem har så otroligt olika behov, vissa övningar och lekar passar hur bra som helst för några samtidigt som det inte alls fungerar för någon annan. Hm tåls att tänka lite på.

Nä nu ska här städas iaf :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0