Rätt nöjd med den här dagen med

Jag har jobbat, var ensam ordinarie personal på min avdelning men som tur var hade vi inte så många barn idag så det var en rätt mysig dag ändå. Vi brukar inte ha många sjukdagar per år på min avdelning men en av mina två kollegor har varit sjukskriven i tre veckor nu. Barnen har varit supermysiga idag och det är underbart att få så mycket kramar och kärlek, barn ger och ger och jag har tur att jobba mitt bland dem. Jag var på möte på kontoret en kort stund efter lunch och det blev som alltid väldigt intressanta diskussioner. Jag valde att tacka ja till jobbet just för att den här möjligheten till utveckling ständigt finns i vår verksamhet. Jag passade på att ta vägen förbi blodbussen på vägen tillbaka till jobbet så nu har jag troligtvis räddat liv idag också, vilken hjältinna jag är :-)
Efter jobbet hann jag vara hemma en stund och vi åt tacos, mums. Vi tittade på Bernad och Bianca i Australien medan vi åt och jag somnade i soffan. Det var väldigt länge sen jag varit så oinspirerad till att gå och träna. Inte för att jag inte vill träna eller gå på handbollen i sig utan helt enkelt för att det var så underbart skönt att ligga där i soffan under filten och för att jag var så trött. Men jag pallrade mig upp och tog mig till träningen och det är jag ju väldigt glad över nu när det är avklarat. Träningen var bra och ansträngande också så den gav nog en hel del och det är ju bra. Nu ska jag följa min vana trogen och somna till ett avsnitt av Bones :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0