Pinsamt

Dåligt spelar vi handboll, pinsamt dåligt spelade Real Madrid fotboll när de mötte Barcelona, Pinsamt uppträdde ramos när han både putta till en och boxade till en annan.

Jag såg verkligen fram emot höstens el classico eftersom real madrid varit bättre än på säkert nästan tio år den här hösten och det kändes verkligen som om de skulle kunna spela rolig och underhållande fotboll även om motståndet har blå-rödrandiga tröjer och heter barcelona. Men tydligen var det inte reals kväll. Ingenting fungerade för real och allt fungerade för barcelona. Jag ser endast två fördelar från matchen igår och den ena var att messi inte gjorde mål, det skulle jag verkligen inte unnat honom, och det andra var att jag är lite trött på att höra kommentarer om att barcelona och real är bra men eftersom de vinner matcher med 5-0 8-0 osv måste resten av ligan vara katastrofal. Nej det stämmer faktiskt inte. Real madrid är bra, dom är bättre än bra helt fantastiska faktiskt men dom klarar också av bedriften att förlora med 5-0 mot barcelona och en annan dag hade det kunnat varit precis omvänt det är jag säker på. I fotboll kan allt hända och bara för att ett lag förlorar med mer än fem mål behöver det inte betyda att det är ett värdelöst lag...

Klart var det hemskt att se matchen igår och se barcelona krossa real men jag är ändå nöjd över hösten så här långt. Det är helt otroligt vad mourinho har lyckats med så här långt. Ny tränare och nya spelare och ändå spelar de för det mesta som ett samansvetsat lag. Jag har fortfarande stora frågetecken ang bytena som gjordes igår men jag orkar inte söka svaren eftersom jag då måste läsa om matchen, det vill jag helt enkelt inte. En annan sak som hände igår som jag tycker är otroligt sorgligt är hur ramos uppträdde. Tycker inte att det är i närheten av okej beteende och det väntade jag mig inte av honom även om han inte har verkat varit riktigt i balans på senaste tiden. Jag såg inte situationen då han fick rött i klarhet, har ingen aning om det var han som kapade messi eller om det var lass och om det ens var en kortsituation alls men däremot såg jag hur han betedde sig efter att han fick kortet och det var pinsamt tycker jag. Hoppas han ångrar sig ordentligt och att han kommer tillbaka starkare och mer i balans än någonsin för han behövs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0