Det satt långt inne

Mitt i vårt harry potter maraton blev ju klockan sju och det var dags för match. Jag skippade slutet av tredje filmen och satte mig framför datorn istället, det var vissa störningar på sändningen på min favoritkanal ett tag men i slutet av första och hela andra var det perfekt bild. Tycker inte att real spelade riktigt lika bra som tidigare under säsongen. Mycket slarviga ingripanden och passar och det skapades inte särskilt mycket chanser, kanske berodde det på att sporting hade bra försvar men det kändes inte riktigt lika självsäkert och inspirerande i real madrid ikväll. Kanske har man blivit lite bortskämd med enkla vinster i år, det här var ju verkligen en match där man kunde bita sönder sina naglar. Det kändes som om de aldrig skulle göra mål och så äntligen slår ramos det där perfekta inlägget, benzema lyckas nicka ner bollen så målvakten tvingas ge retur eller vad man nu ska kalla det och som tur var higuain där i rätt stund och kunde peta in bollen i mål. Underbart kändes det! Inte långt innan målet hade casillas fumlat rejält med bollen men lyckats få tag i den. Efter målet fick han dock chansen att gottgöra slarvet och det gjorde han verkligen med en fantastisk räddning på mållinjen. Real Madrid och jag ska nog vara glada att vi fick med oss tre poäng ikväll. Visserligen brukar det väl ofta bli så, topplagen jobbar och jobbar och slutligen belönas de med ett mål i 80:minuten ungefär :-)



Idag har vi varit och införskaffat två stycken mattor, rätt nöjd med båda, den ena är visserligen rätt stor men det kommer jag nog vänja mig vid. Vi har handlat annat smått och gott till huset, lampor, växter och en hel del julsaker :-) Jag längtar som bara den till julen, och till julmust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0