Snart färdigjobbad för den här veckan

Jag stängde idag på jobbet och de sista barnen gick för lite drygt tjugo minuter sedan, så snart är det dags för mig att gå hem också. Jag väntar bara på att de sista fotosidorna ska skrivas ut. En av de sakerna jag tycker är roligast med det här jobbet är att dokumentera vad vi gör här. Alla barn har en egen pärm där vi samlar saker från deras tid här hos oss. Det kan vara teckningar de gjort, intervjuer, foton och allt möjligt. Jag tänker tillbaka på min kyrkis och lekistid och är lite ledsen över att jag inte har mer minnen sedan dess. Visst kommer jag ihåg en del men faktiskt inte så mycket och förmodligen skulle jag minnas lite mer om jag hade foton sen den tiden. Jag tycker dessutom att det är kul att fota och jobba lite med bilder så kameran används ganska flitigt här. Nu har jag skrivit ut mer än 30 sidor med bilder (6på varje sida) och det är från typ en vecka i mars. Sedan ska jag klippa dessa och klistra in dem på färgpapper, sedan sätter jag mig med det enskilda barnet som får berätta vad vi gör på bilderna och så skrivar jag ner barnets ord. Det tar tid, men jag tycker att det är en viktig gåva jag kan ge dem. Det är kul för föräldrarna att se vad vi gör också.

I natt drömde jag för första gången att Real Madrid kommer vinna sin match. De har en superviktig match imorgonkväll som jag förmodligen kommer missa bara för att jag sitter på en buss på väg hem från Malmö, förhoppningsvis funkar min, Lilis och Tinnas plan. Jag drömde iaf att Ronaldo gjorde ett assnyggt mål i första halvlek. Han typ halvlåg i utkanten av straffområdet och fick en pass och drog till på volley rätt upp i krysset. Åh det var så härligt, å då kom jag på att jag redan visste att de skulle vinna så jag slapp vara nervös i drömmen. Jag visste på ngt sätt att de skulle göra 2-0 i andra men att motståndarna sedan skulle fixa slutresultatet till 2-1. Jag blev lite ledsen när jag vaknade och insåg att det bara var en dröm... Och eftersom jag nästan alltid brukar drömma att det går dåligt för dem och de då brukar vinna så antar jag att det är precis omvänt nu. Men hoppet lever iaf fortfarande. Förresten så läste jag i veckan att Pepe fick träna lite med boll igen :-D Hade det inte varit för hans skada hade real klart vunnit både ligan och CL ;-) nej så vet jag ju att man inte kan tänka men de hade iaf haft en grym mittback och då kunnat haft Ramos som effektiv högerback, men men nu vart det ju inte så...

Kul ska det iaf bli att åka på SM-finalerna med klubben (eller en liten del av klubben iaf). Bussresan blir säkert både lång och dryg men jag har en känsla av att det kan bli riktigt skoj emellanåt också. Nej nu ska jag dra hem för sista utskriften blev nyss klar :-)

Trevlig helg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0