sätt sprätt på en miljon

Är det någon som spelat det spelet förutom jag? Tror inte det är så värst världskänt iaf, inte det roligaste spel jag spelat direkt heller men jag som älskar brädspel och andra spel för den delen också tyckte självklart att det var kul. Det är många många år sedan jag spelade det spelet men jag kom och tänka på det nu i helgen då jag gjort av med mer pengar än jag gjort på länge, eller kanske inte mer egentligen eftersom jag köpt rätt dyra saker på sistonde, typ ett hus och annat, men jag har shoppat en hel del iaf... Det började i fredags när vi åkte till täby för att gå på bio. Vi var där runt sex och bion skulle börja sju så vi passade på att gå i lite affärer. Vi passerade Gina, där jag knappt någonsin varit inne och aldrig förut köpt något men jag fick syn på en reklambild som utlovade ett klädesplagg precis i min smak så jag kunde inte motstå frestelsen och gick in. Jag fann plagget (bortsett från färgen) och slog till direkt. Vi gick vidare till HM (90% av mina kläder kommer typ därifrån), där plockade jag typ på mig sju plagg att prova och kom därifrån med fem utav dem plus solglasögon och nagellack. Då var klockan typ tio i sju och det var dags för bio. Anna och Tinna hade pratat om att åka till stora staden på lördagen för att shoppa hur mycket som helst och jag hade varit väldigt tveksam till om jag skulle följa med eller inte. Jag har varit superduktig på att spara under hela det här året som vi vetat att ett hus väntar på oss och pengarna för den här månade ligger redan på sparkontot och jag hade ändå lite över tills löning nästa vecka så jag kände ju att jag kan ju faktiskt shoppa ännu mer men det kanske inte är så bra, jag har ju inte världens behov av ännu mer saker och kläder men men det slutade med att jag följde med iaf och handlade lite till, fast bara fyra plagg faktiskt.
Efter shoppingturen träffade vi Kicki och hennes rumskamrat och åt på Friday´s, me like. Efter maten begav vi oss hem till Kicki och tittade på CL-finalen. Jag insåg under finalen att jag visst hejjade på Inter, trodde inte riktigt det innan och jag tycker nog att det var en rättvis vinst, inte för att jag satt fullt fokuserad på matchen och har en komplett bild av den. Men det var kul att de vann iaf. Vet dock inte vad jag tycker om Mourinho. Ser ju i stort sett bara på fotboll som har med real madrid att göra och har därför inte sett alltför mycket med honom. Kan tycka att han verkar arrogant och kaxig och oförskämd samtidigt som jag sett längre intervjuer med honom där han alltid är lojal mot sitt kontrakt och sina spelare. Han verkar intelligent och framförallt verkar han okrossbar. Press och stress verkar inte bita på honom alls snarare tvärtom å det talar väl för att han är rätt man för jobbet som reals tränare. Jag är dock väldigt förvirrad och inte alls på det klara över mina känslor för ett eventuellt tränarbyte. Jag tycker om Pelligrini även om jag tycker att han har gjort några små-missar här och där i år. Men jag skulle framförallt vilja ha lite stabilitet för laget, jag tycker inte att det är bra att byta tränare och trupp varje år.

Det här läste jag på svenskafans...

En bit efter midnatt blev det då inofficiellt klart, Mourinho vill till Real Madrid. "De är de enda som är intresserade ut av mig" sa den gode José. Dock är verkligheten säkerligen en annan. Det finns en rad klubbar som skulle älska att ha Mourinho i sitt lag, men det finns ingen klubb i världen som är lika svår att träna som Real Madrid. Han står nu kanske inför sitt livs största utmaning då han skall försöka ta sig an frälsarrollen i Madrid. En roll som många har misslyckats med. Inte ens Capello klarade av att föra klubben vidare från en åttondel och frågan är naturligtvis om Mourinho kommer att göra det? Det råder inga tvivel kring att Mourinho kommer att ha  en större press på sina axlar än Pellegrini. Skillnaden är dock att Mourinho lever för den här pressen, han älskar den och är beroende ut av den./.../
Pérez har gjort det klart för oss alla att han tänker göra allt för att vinna den titeln nu. Även om det innebär att hämta in världens kanske mest hatade tränare till klubben samt den tränare som minst förknippas med klubbens traditioner om gentlemannaskap.

Det positiva med om han går till real är väl att jag kommer bli varse vad jag tycker om honom. Jag kommer se honom in action och jag kommer läsa och höra hans kommentarer, vi får väl se vad som händer.

Tydligen bestäms även Rauls öde dessa dagar och jag är så djupt tacksam över att jag hunnit få se honom live på bernabeu annars skulle jag må fruktansvärt dåligt nu. Ska han nu lämna klubben för något annat lag tror jag att jag hoppas på Liverpool (fast jag tror inte det) av de lag det spekuleras kring. Fast då måste jag ju börja se på engelsk fotboll också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0