Just idag är jag stark

de få som vet vad den låten betyder för mig kan nog förstå att det kändes ganska mäktigt att gå in på en arena och höra en hel klack sjunga den högt och stolt. Tror att det betydde ännu mer för min mamma och därför är jag nöjd med att vi gav henne denna present.

På väg till matchen åkte vi tunnelbana och mellan två stationer rös det till i nacken för att det påminde så mycket om tunnelbaneresan i tyskland efter att sverige hade vunnit mot Paraguay, självklart var den t-baneresan så mycket bättre. Då hade man ju en helt magisk känsla i hela kroppen, en magisk känsla som man visste att man delade med flera tusen personer som var på samma tunnelbanetåg och tillsammans skrek vi för fulla muggar för att på något sätt förmedla magin. Igår var det innan matchen och jag är inget superduper hammarbyfan även om det är dom jag alltid hållit på lite mer än alla andra svenska lag. Iaf var det ett gäng hammarbykillar som gick på tunnelbanan och skrek/sjöng allt vad de hade och man stod ungefär som packade sillar och då kunde jag inte annat än att tänka på tyskland.
Matchen då, det var kul att hammarby vann. De var bättre även om de spelade ganska ojämt, de var bra typ första och sista kvarten, tiden däremellan var det två jämna lag, kanske lite lite fördel för väsby till och från. Jag har inte sett Hammarby spela på flera år, har inte haft någon koll alls på spelare och så men nu direkt fick jag självklart några favoriter och blev lite sugen på att se mer, men men vi får se...
Efter matchen hade vi bokat bord på en pub på söder, såklart. Maten var god och servicen med, efterätten var supergod och vi hade en riktigt härlig eftermiddag/kväll. När det var dags att åka hem ungefär fick jag ett erbjudande om bio tillsammans med Tianna och det är klart man inte tackar nej då :-) Självklart var det sex and the city 2. Ingen film som jag skulle sett själv direkt men ganska lagom lättsam avslutning på den lördagen och bättre sällskap kan ju va svårt att ha. Dessutom fick jag äta massa popcorn och då har jag svårt att inte bli nöjd var jag än befinner mig.

Idag har jag läst ut den tredje boken i romanserien om Bella och vampyrerna och varulvarna. Jag tyckte nog mycket bättre om den tredje än den andra. Den första läste jag först efter att jag sett filmen men även den tyckte jag mycket om. Efter att ha legat kvar i sängen och läst några timmar så gick jag äntligen ut till solen. jag promenerade runt i mitt nya område. Självklart var jag framme och kikade på huset, det hade inte hänt så mycket, fast de hade iaf fått upp kaklet i köket nu så det kändes i stort sett klart. Två veckor och två dagar kvar till slutbesiktning :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0