Han är bäst!!!

För mig är den bästa målvakten i världen utan tvekan Iker Casillas, inte så konstigt att jag tycker det eftersom han har frälst mitt Real Madrid så många gånger. När jag hävdar att han är bäst har jag dock inte någon vidare bra efterforskning som stödjer detta eftersom jag sällan ser andra målvakter in action. Därför är det kul att se att det är så många, som är bättre insatta i ämnet världens målvakter, som håller med mig.
Igår fick han pris som best goalkeeper of the year 2009 av Internationella federationen över fotbollshistorik samt statistik. I en artikel på svenskafans.com kunde man dessutom läsa:

En intressant del att nämna är att San Iker, som han vanligen kallas i Madrid funnits med på IFFHS topplista över världens bästa målvakter åtta(!) år i rad. 2002, 2003 samt 2007 på en tredjeplats, 2004 på en fjärdeplats, 2005 och 2006 på femte respektive sjätteplatsen.

Utöver detta så fick Casillas igår även motta FIFA best Goalkeeper of the year 2009 samt UEFA best Goalkeeper of the year 2009.
Utöver detta så har Casillas redan mottagit L'Equipe best Goalkeeper of the Year 2009.

Det är verkligen en fantastiskt bedrift som Real Madrids burväktare lyckats med i fotbollsvärlden.
Den 28-årige kaptenen (som för övrigt snart fyller 29) för både klubblaget och landslaget har haft en fantastisk karriär och bland annat vunnit spanska ligan fyra gånger, spanska supercupen två gånger, Champions League två gånger samt har ett EM-guld från 2008 med landslaget.




Kan man bli annat än imponerad? Hoppas bara att han har motivation och vilja för att vinna lika mycket till :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0