Det är tråkigt att förlora

Det tror jag iof att de flesta vet och inte behöver läsa för att gissa sig till att det är. Sen är det stor skillnad på vad man har förlorat, vad det är för match, vad det är för motstånd, vad som stått på spel, hur man har förlorat osv... Igår förlorade vi, helt rättvist måste jag ju erkänna, trots att jag tycker att sannadal var dåliga. Rimligen borde det ju betyda att vi var väldigt dåliga och ja, det gör det väl... Igår var vi många, några för många tror jag för att det skulle bli bra flyt i spelet. Och konstigt nog, fast vi var så många så var det färre som slet i hemjobbet, det var färre som offrade sig helhjärtat bakåt än det var förra matchen. Man kan ju tycka att vi borde orka mer när vi är fler men tydligen fungerar det inte så. Alla jobbar inte hem punkt Alla kämpar inte lika mycket punkt Frågan är vad man ska göra åt det? Självklart sprider det irritation när vissa inte knappt går hem medan man själv springer allt vad man har och då många gånger blir belönad med ett mål i baken, det är inte roligt och även det tycker jag är rätt självklart. Jag anser att vi behöver krav på oss men förmodligen kommer det aldrig bli så för att man är för rädd för att tappa de få värdefulla? spelare vi har. Vissa kämpar och springer allt vad de har för att de är funtade så men andra gör det inte automatiskt utan behöver någon som ställer krav.

Matchen i övrigt då... Jodå det började bra. eller så kan jag ju inte säga förresten för det börjar väl i samband med samlingen och det kanske inte var bra. Snarare förvirrat... Det var inte lika positivt som första sommarseriematchen, men jag tycker ändå stämningen var helt okej. Jag var glad, jag ville spela. Det var ju första hemmamatchen och endel praktiska saker som jag inte hade koll på. Det kändes sådär att lite spontant bestämma vilka som skulle börja på planen och utse mig som en av dem. Jag tycker att det var helt klart rätt beslut men jag har också förståelse för att en sån sak kan skapa en del irritation bland andra spelare.
Vi spelade bra i början tycker jag, vi skapade en del bra lägen och gjorde några mål, men vi suger ju verkligen på anfallsspel, ngt annat kan man ju inte säga. Försvaret kändes stabilt först, Tinna var grym och snodde flera bollar. Jag hade full koll på min spelare och dom skapade till en början inget alls. De växte in i matchen och vi vek ner oss mer och mer. Första halvlek är ändå helt okej och vi ledde då med 7-6. Andra halvlek däremot var katastrofal. Jag började på planen men gick ganska snabbt av för att jag tyckte att det gick så dåligt  och tänkte att andra kan säkert lösa det bättre, tycker dock att det nästan bara blev värre och värre. De sista fem spelade vi ändå upp oss ordentligt och visade att vi faktiskt inte är värdelösa även om jag förstår varöfr alla tror det...
Ändå så tror jag på det här laget. Jag tror att det är små detaljer som behöver ändras, och jag tror att det är många som har det inom sig. Kan vi bara ha roligt tillsammans och få någon som strukturerar upp det lite tror jag att det kan bli väldigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0