Helgen är förbi och mer därtill

Helgen gick som alltid snabbt. Det var en riktigt bra helg tycker jag. I fredags hade jag en trevlig och lugn kväll på våning. Maten smakade gott som vanligt (jag har nog nästan ätit samma rätt alla gånger jag varit där). Jag åt upp hela portionen och där får man faktiskt ganska rejält med mat. Jag har verkligen blivit bortskämd på sista tiden och får skjuts och blir hämtad i stort sett hela tiden och det var jag verkligen glad för i fredags för när jag ville hem var det svinkallt ute.
I lördags gick jag faktiskt till centrum för första gången sedan vi flyttade hit och det var helt klart rätt dag att göra det. Solen strålade och promenaden tog faktiskt mindre än 40 minuter. Sedan var det dags för matcher. Herrarna vann sin match. Det vi såg var rätt jämnt med lite fördel för vallentuna, när vi var ute och gick drog de ifrån och kunde vinna enkelt iaf sett till siffrorna. Vi mötte westermalm och spelade förvånandsvärt jämnt med dem rätt länge. Men vi är helt värdelösa framåt och då kan man inte vinna några matcher :-) I sin blogg borde man få vara helt ärlig utan att behöva tänka på att linda in vartenda ord man säger i bomull för att inte halva laget ska få panik... Jag kan hålla med om att vi är rätt negativa efter matcher men det kan ju bero på att vi är så väldigt väldigt dåliga också...
Jag är nöjd med min insats bakåt. Jag har klivit upp och smällt på lite högre upp precis som jag velat och det är jag nöjd med. Det har väl i något läge resulterat i att jag har missat och släppt förbi någon spelare men det har å andra sidan stört motståndarnas spel lite mer än när jag är mer avvaktande. Mitt spel framåt är jag inte speciellt nöjd med, det var några bra kantutspel som vanligt men annars lyckades jag inte med så mycket mer.
På kvällen hade vi ju avslutning på tegel tillsammans med herrarna. Jag, Kicki, Anna, Tinna, Lovi och Oskar var kvar i omklädningsrummet och gjorde oss i ordning och förfestade en del. Vi hann bara med en och en halv omgång av snabb-mao (två spelbrickor) den första vann jag och anna och vi ledde när vi avslutade andra omgången. Det var en väldigt snäll vaktmästare som lät oss vara kvar en halvtimme extra innan vi begav oss till tegel.
Vi åt mat, jag hade beställt kyckling och potatis. Egentligen var den nog helt okej och jag borde ha kastat i mig den eftersom jag bara hade ätit en korv och macka i hallen tidigare under dan men jag fick verkligen inte i mig den. Jag tvingade i mig lite mer än halva portionen men fick ge upp sen.
Jag är nöjd med mitt val av kläder även om jag är lite besviken på främst anna för att hon banga... Nej då, tack vare Patrik har jag släppt det där ;-) Kul var det att vinna en drink tack vare outfiten.
Barcelona spelade mot Almeria och den matchen slutade 2-2. Jag såg inte mycket alls av den, hann dock se att Zlatan fick en utvisning fast jag förstod inte riktigt vad han gjorde för att förtjäna den.
Sedan spelade Real mot Sevilla och jag var väldigt inställd på förlust där, jag var så illa tvungen eftersom jag i annat fall hade deppat ihop och blivit arg vid en eventuell förlust. Det kändes som om jag och tinna var de enda som inte hoppades på torsk för real (möjligtvis även patrik) och därför kändes det extra skönt när van der vaart gjorde mål och 3-2 var ett faktum. Jag såg på reprisen idag och insåg att det faktiskt var ett väldigt rättvist resultat. Real hade verkligen överlägset flest målchanser. Ronaldos mål känns väldigt turligt men å andra sidan är det efter typ fem helt galna missar. Sevilla backade hem och anföll knappt över huvud taget och det känns bra när det straffar sig på det här sättet tycker jag. Kul var det att Ramos gjorde mål också, han var helt fenomenal den här matchen tycker jag, kanske berodde det på att de mötte just Sevilla. Det var bara när det var typ 20 kvar som man märkte att han var lite trött, han blev bortfintad bakåt och missade någon passning framåt, annars var han verkligen helt fantastisk och som han sprang :-)
Nej nu måste jag sluta, Johan Falk väntar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0