Åh vad jag blev ledsen nu

Jag satt vid datorn och surfade och tog det lugnt i godan ro och funderade på hur härligt slappt jag ska ha det idag. Jag tänkte kolla på alla vm-matcherna iaf delar av den första och sista och hela matchen som börjar kl fyra. Alltså Argentina mot Nigeria. Jag såg verkligen fram emot det och tänkte vilken tur att den är just idag då jag är ledig och inte har något alls inplanerat. Då från ingenstans slog det mig att jag nog visst har planer för dagen, Ooops ska visst på studentfirande hos min far. Panik fick jag först och började fundera på om jag redan hade missat det, har jag ens någon aning om vilken tid jag ska va där? Hur kommer jag dit? (han bor på andra sidan vallentunasjön, minst 5 km från närmaste buss) Varför har inte mina kära syskon eller min far ringt och efterlyst mig. Jag ringde min syster men hon svarade inte, då började jag få ett svagt minne av att pappa pratat om klockan fyra eller nått sånt. Jag ringde hem till mamma och hoppades att hon skulle ha koll eller att min förvirrade bror skulle vara där, å det var han. Mamma låg tydligen och sov men daniel trodde också att vi skulle till pappa kanske runt fyratiden, vilken familj vi är! Vi har verkligen ingen koll, det är bara mamma och helena som har stenkoll på allt. Okej känner mig lite mer lugn, det är ju ändå tre timmar tills jag ska va där, då hinner jag nog duscha, hitta några kläder och ordna med transport. Jag frågade daniel om man måste ha med sig något, typ en studentpresent kan ju va bra :-p men han ba- nää eller det kanske man ska. Vi är rätt snygga, var är helena när man behöver henne!!! Å fast jag nu vet lite mer och egentligen har lite bråttom så orkar jag ändå inte riktigt engagera mig utan jag skriver världens mest nödvändiga blogginlägg istället över hur ledsen jag blir över att missa arg-nigeria! Lite ursäkt tycker jag att det är att jag har träffat personen jag ska fira en gång, jag vet inte ens vem av mina nya "plastsystrar" det är som tar studenten, äh det där kanske får mig att låta ännu värre...

Ska väl ta tag i det här nu. Ha det så kul alla andra som får se matchen! jag är inte bitter!!! Aja paintball lär ju va rätt kul iaf, hoppas man kan köra även om det regnar, oj insåg precis att klädvalet kan bli ännu jobbigare än vad jag först tänkte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0