Nedräkning

Idag är det min sista lediga dag på detta jullov eller vad man ska kalla det. Det har varit otroligt slappt och skönt och enligt rubriken kan man kanske ana en nedräkning till tiden för arbetet men det syftar det inte på. Istället har jag i ca 20 timmar haft nedräkning inför Real Madrids match, nu är det lite mer än sju timmar kvar :-) Jag börjar bli riktigt nervös faktiskt, jag är orolig att de tappar poäng men vinner de så går de faktiskt om FCB och det skulle inte va alltför illa. Idag var nog första dagen som jag läste ngt aningens kritiskt om Zlatan på aftonbladet sedan han började i Barcelona. Lite förvånad blev jag faktiskt för de kunde ju valt att ignorera hans humörsvängningar och dåliga uppträdande.

Det är en viktig match till idag, eller idag är nog fel ord. Sverige möter USA i semifinalen i jvm kl tre i natt och jag har lite beslutsångest för hur jag ska göra. Jag vill verkligen se matchen, är lite orolig att sverige kommer förlora för de har varit så överlägsna och grymma nu så allas förväntningar är väl skyhöga och det är ju då Sverige brukar floppa, men men det här är inte lagerbäcks fotbollslag vi pratar om utan om Mårts ishockeygrabbar. Jag börjar jobba halv 9 och jag misstänker att det skulle va bra att ha ngn form av sömn inför det första arbetspasset på två veckor. Somnar jag direkt efter Reals match hinner jag visserligen sova fyra timmar innan Sveriges match, kanske kan man ställa klockan på strax före fyra för det är ju inte första perioden som är viktigast att se heller. Aja tåls att tänka på. Vill passa på att rekomendera jvm-bloggen, tycka vad man vill om Wikegård och co men de är rätt roliga iaf :-D

http://jvmhockey.wordpress.com/

Nu ska jag nog göra lite nytta såhär på min sista lediga dag innan det är dags för världens godaste mat hemma hos min mamma, min syster är bortrest å då får jag min favoritmat (ngn av mammas kötträtter med brunsås). Min kära syster äter inte kött så hon har en förmåga att förstöra middagarna, iaf lite rent smakmässigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0