Först vill jag tacka för

alla snälla kommentarer till förra inlägget.

Nu är det dags att börja tagga inför matchen, börja ställa in mig mentalt och förbereda mig psykologiskt. jag känner mig inte i toppform, har fortfarande ont i halsen men de senaste dagarna har det bara gjort ont på morgonen så jag hoppas på det idag med. Något jag är mer orolig för är min stackars stortå, den gör ont. Jag tror och hoppas att jag kommer kunna koppla bort det på matchen, det lär ju inte vara någon fara för det gör ju bara ont det är ju inte så att det inte går att röra den. Men det är inte heller så kul att ha ont varje steg man tar. Idag är det faktiskt mycket bättre än igår för då hade jag svårt att gå ens utan skor och igår natt vaknade jag flera gånger pga av smärta men det har jag inte gjort ngn gång inatt. Jag har dock inte vågat stoppa ner foten i handbollsskon än men men lite smärta ska man väl klara av? Jag funderar på att göra ett undantag och faktiskt ta någon värktablett eller ngt men det lär väl inte hjälpa mot blånagel...

Aja en viktig del för mig idag är alltså att glömma bort min smärta, att totalt koppla bort den och inte låta den påverka spelet överhuvudtaget.
Spelmässigt vill jag i stort sett göra som i torsdags. Hänsynslöst bakåt och ta för mig framåt, plus att jag ska lyckas med det jag tar mig för :-) Det låter väl bra.
jag ska smälla på bakåt och stega brett framåt, våga skjuta när det är bra läge för det. Jag ska också backa tillbaka fort efter att ha satsat så jag är spelbar och farlig direkt igen.

Min känsla inför matchen är som vanligt negativ och det känns på sätt och vis rätt bra, jag skulle nog vara orolig annars. Vi gjorde en pinsamt katastrofal match mot Enköping borta men jag tycker faktiskt inte att de var så väldigt dåliga som de flesta andra verkar tycka. Jag tror att det kommer bli en tuff match även om vi spelar mycket bättre än vi gjorde mot dem sist. Jag kommer inte ihåg så värst mycket av matchen egentligen som jag kan ha nytta av taktiskt, de hade ganska svårt mot 3-2-1 och vi hade stora problem med att tajma varandra och så hade de några som läste spelet bra och lyfte i precis rätt ögonblick från försvaret för att vi skulle kunna få ngt flyt. Förhoppningsvis hittar vi varandra bättre idag.


Ikväll är det även match för Real Madrid, det ska som vanligt bli spännande och roligt. Higuain är borta en längre tid nu pga skada vilket är synd eftersom han visade upp mest form nu på slutet. Det kan ju dock öppna upp för min favorit Raul som visserligen inte har visat någon vidare form de sista månaderna men han har heller inte fått så mycket speltid och han kan nog aldrig sluta förvåna världen genom att helt plötsligt blixtra till och från att ha varit bortglömd och i mångas ögon slut som fotbollsspelare briljera på sätt som de allra bästa har svårt att föja upp. Jag hoppas självklart på något sådant nu igen, jag tror dock inte han får börja på planen vilket jag skulle ha full förståelse för. Hoppas isa Benzema passar på att ta chansen och visa vad han går för.
Det som är positivt är ju att både Ramos och Lass är med i truppen igen, vet inte hur pass skadade de har varit och har ingen aning om de är helt klara för 90 minuter men jag hoppas det. Jag tycker Gago fick sin chans förra matchen och han tog den inte, visserligen kanske man ska vara givmildare än så för det kan inte va lätt att få spela första gången på länge och veta om att man direkt måste prestera men ändå, det är inte min favorit. Jag hoppas på seger men det blir en tuff bortamatch mot Bilbao.


Kommentarer
Postat av: Tinna

Men Ramos är ju med igen.. klart jag kollar då :)

2010-01-16 @ 18:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0