Besvikelse och ilska

Egentligen borde jag nog inte skriva just nu för det är ganska mycket irritation och ilska som lär slippa ut då men men jag känner ändå att jag vill ventilera av mig så det får bli vad det blir.

Real Madrid förlorade, Bilbao gjorde mål i typ tredje minuten efter två stolpträffar. Det blev mål på en hörna, jag som de senaste matcherna har tänkt att real nog har blivit bättre på markeringsjobb men icke då. Efter det kom real in mer och mer i matchen, tycker väl inte att de spelar speciellt bra egentligen men de försöker iaf. De har en förfärlig förmåga att krångla till saker och ting. De spelar upp sig och när Pelligrini tar tag i saken och byter några spelare pressar de på något sanslöst tyvärr utan framgång. Jag tycker att Bilbao kämpar på bra och visar härlig vilja, de hade några bra lägen så helt orättvist känns inte resultatet men det är så fruktansvärt frustrerande att se på en sån här match när spelarna (bilbaos) ligger ner mer än de står, klagar och skriker på domaren och framförallt hur de fördröjer spelet. Vid säkert mer än hälften av alla frisparkar som döms mot dem kastar eller sparkar de iväg bollen för real och i andra halvlek sölar de ordentligt vid varje inkast, frispark, hörna och framförallt deras målvakt var en hejjare på att sega. Jag vet att sånt här hela tiden förekommer och jag förstår ju att de vill göra allt för att vinna matchen men jag tycker att det är så jobbigt att titta på. Man skulle ju lätt kunna råda bot på det om man skulle lägga på ännu mer tid när ett lag segar som Bilbao gjorde idag. Å andra sidan förstår jag att det är svårbedömt, ibland tar spelare ju god tid på sig vid liknande tillfällen för att de inte hittar rätt läge men men.

Guti fick faktiskt komma in idag och jag tycker att han gjorde det otroligt bra. Han sprang och kämpade som bara den och var faktiskt en av få som spelade väldigt enkelt men ändå kreativt. Jag har alltid velat fram och tillbaka när det gäller honom, kan inte bestämma vad jag tycker om honom riktigt, men det var kul att se honom idag iaf.

Nu spelar Barcelona mot Sevilla och Zlatan missade precis öppet mål. Jag tycker om Sevilla, hoppas de spelar ännu bättre än sist och lyckas vinna mot Barcelona på Camp Nou, synd bara att de har så många bra spelare skadade just nu. Det skulle inte va bra om FCB vinner och då rycker lite i tabellen, de skulle få en fempoängsledning över Real isf.


Vi hade match mot Enköping idag, vi vann faktiskt helt otroligt. Jag är inte direkt nöjd med min insats men inte heller missnöjd. Jag märkte inte av foten speciellt mycket under matchen, eller visst det gjorde ont hela tiden men inte så pass att jag kände att spelet blev lidande. Jag fick spela mycket v9 vilket var väldigt kul, mina avslut från 9m (tror det var två, max 3) var värdelösa. Det kändes typ som om jag sköt över men bollen gick typ mitt på målet. Försvaret kändes väldigt bra förutom en gång då jag gick bort mig lite men det var iaf i ett läge då jag satsade för fullt och det är ju något jag verkligen har försökt jobba med så det kan jag väl inte klandra mig alltför hårt för.
När det gäller lagets insats är jag inte speciellt nöjd heller men inte heller missnöjd. Lovisa gjorde nog sin bästa match för säsongen och det är ju mycket tack vare det vi vinner, för matchen stod länge länge och vägde. jag tycker nog även Malin gör en av sina bättre matcher då hon faktiskt sätter ganska många av sina skott så det var positivt. Våra uppspel var väl bättre än på länge, kanske berodde det mycket på att de inte försvarade sig alls bra när vi kom i fart, men vi lyckades iaf utnyttja det. Vårt försvar tycker jag fungerar sådär, anledningen till att det fungerar beror nog mest på att de inte var bättre än de var, i andra spelar vi dessutom riktigt dåligt bakåt ett tag.
Aja skönt var det iaf med vinst, hoppas vi vinner nästa också mot Kungsängen.
jag tror jag ska skippa cirkelträningen imorgon och vila min lilla nagel, jag har inte någon lust att gå ner och ha ont hela tiden, det är en sak att tvinga bort känslorna när man är mitt i en match och en annan då man tar i så mycket man kan på ett cirkelträningspass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0