Allt och ingenting

Först tar vi träningen, jag hade glömt att på förhand bestämma några mål för träningen insåg jag under första övningen. Så jag bestämde mig helt enkelt för att köra fullt hela tiden alla aspekter, vilket man iof alltid ska göra men som jag känner att jag nog inte mår helt fel av lite extra fokus på nu. Vi var få på träningen, tio st varav två var målvakter, vi körde ganska mycket målvakt vilket ju passade perfekt eftersom vi inte var fler utespelare och två målvakter. Å det var väl bra för mig som har känt att skotten blivit klart mer osäkra på sista tiden. Jag känner att jag inte alls har samma förbannelse när det gäller stolpe och ribba längre iaf vilket är väldigt skönt, sen så har jag vissa skott som jag inte alls blir nöjd med men det är en annan sak. Den senare delen av träningen var väldigt bra och rolig tycker jag. Då spelade vi 2-2 och 3-2 och det behöver vi verkligen träna på. Samarbete med linjen har vi ju helt ärligt varit kassa på så det var bra tänkt av vår tränare att lägga mycket fokus på. Jag är mycket nöjd med min insats vid de sista övningarna, framförallt som anfallsspelare. Den perioden jag var i försvar spelade jag tvåa med en etta brevid mig och anfallarna var kant, nia och linje. Jag tycker att jag jobbar ganska bra och hittar bra grundpositioner men det är klart att det ibland blev mål eftersom de var en mer. Det var nog ett eller två tillfällen som jag kände att jag borde gått in lite tuffare å så en gång när jag borde ha tagit bollen och tyckte att jag hade det men så lyckades emma med sina typiska (underbara när man är medspelare :-)) linjearmar med sugkroppar på sno åt sig bollen. Anfallsmässigt tycker jag att jag satsade och valde rätt för det mesta. Jag satsade ordentligt in i luckan och tog läget nästan varje gång jag fick det och gjorde mål i stort sett varje gång. Jag hade något bra inspel till linjen och flera bra till kanten. Så jag är nöjd kort och gott. Sen var det några gånger jag tycker att jag borde kunnat trycka i lite mer ordentligt i den vanliga stegisättningen samt att jag skulle vilja kunna satsa in i luckan med samma beslutsamhet och framförallt fart som vissa andra. Visserligen måste jag ju erkänna och acceptera att jag inte är lika snabb som vissa andra men jag har verkligen en långsam spelstil och jag skulle vilja bli bättre på att utnyttja och använda mig av hög fart. Det var faktiskt med en ganska positiv känsal jag gick därifrån, jag tycker nog mer om de träningar vi är runt 10 spelare. De blir på något sätt mer intensiva och man får nöta en hel del. Dessutom var det ju bra att vi hade målvakter för annars kan ju de träningarna bli riktigt tråkiga.

Nu spelar småkronorna sin bronsmatch, de leder med 7-1 :-D jag håller ena ögat på tvn och den andra på skärmen ibland och ibland två på tvn så texten kanske blir aningens ostrukturerad och osammanhängande men men. Kul iaf att de verkar så beslutsamma att ta bronset, jag var lite orolig att sverige inte skulle ha alls samma vilja att ta brons som Schweiz men så verkar det ju inte. Eller så beror det bara på att de är så mycket bättre för det är verkligen klasskillnad på lagen. MÅL igen... Snyggt rätt upp i krysset :-) Grattis Sverige! Visserligen är det en och en halv period kvar men vänder Schweiz det här så äter jag upp min hatt eller nått...

Det är ju helt fantastiskt att alla människor är unika. Att vi tänker, tycker och vill olika. Det skulle ju bli välidgt tråkigt här i världen annars, säkerligen inte mycket till utveckling och utmaning. Sen så kan det ju vara ganska frustrerande ibland att ha en chef, kollega eller tränare som tycker väldigt annorlunda än vad man själv gör. Bara en liten reflektion jag ville dela med mig av...

Nu ska det bli riktigt skönt att njuta av en ledig kväll och ledig dag imorgon. Jag undrar faktiskt när tröttheten från söndagsnatt ska slå till. jag sov inte direkt ikapp några timmar igår, sov nog lite mer än sju timmar inatt och imorse var jag bra trött men det gick över väldigt snabbt och det är få mornar som jag inte varit trött. Jag kommer säkert sova bort halva dagen imorgon men det tycker jag känns helt okej eftersom jag varit så bortskämd med lediga dagar på sista tiden. Ska dock försöka packa lite imorgon. Förövrigt har jag nyligen rensat mitt första badrumsavlopp. Helt kul var det ju inte men bättre än handfatet iaf som jag nog behövt rensa tre gånger sem jag flyttade in. Men en gång på sex år känns ju helt okej när det gäller badrumsavlopp... kul att veta va?

Nu ska jag nog sluta innan jag börjar dela med mig av ännu fler och ännu tråkigare små detaljer om min vardag.

Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0