Utvilad

Å vad det är skönt att vakna utan väckarklocka och inte känna någon som helst stress. Fram till tre har jag inte något speciellt inplanerat och det är så härligt. Klockan tre spelar b-laget match och den måste ju ses. Anledningen till att den verkligen måste ses är för att Kicki ska stå i mål. Tihi hoppas det går bra. Efter det ska jag in till solna och fira min allra första kompis. Karin har nämligen fyllt 26 :-) Hon är en helt fantastisk person och en vän man verkligen kan lita på. Även om vi blir mer och mer olika för var dag som går, och även om våra liv särskiljer sig mer och mer så är hon ändå en av de viktigaste personerna i mitt liv. Hon kommer alltid stå mig nära, även fast vi träffas på tok för sällan. Tyvärr kan jag inte fira henne ordentligt eller länge för jag har ju match imorgon. Samling kvart i nio och en lång busstur framför mig gör att jag vill vara hemma i hyfsat vettig tid. Så jag lär nog åka hem när dom andra drar ut...
Match imorgon ja... mot strand... Jag har ju inget minne så jag kommer inte alls ihåg hur de spelade egentligen. Jag kommer ihåg att jag tyckte vi var bra i första och de fick inte till något alls, ändå kändes det inte helt komfortabelt och som anat spelade de ut oss i andra och vann matchen. Vi får se hur det går imorgon, som vanligt tror jag vi kommer förlora men det gör jag ju alltid så det är ingen idé att fästa någon vikt vid det. Kör vi funky chicken tror jag iaf att våra chanser ökar markant men det lär vi ju inte göra.
Mina mål inför matchen är, aggresivt tveklöst försvar. Full satsning framåt, vid avslut, genombrott, ja allt helt enkelt. Nu fick jag för mig att jag hade drömt det här men så insåg jag nog att det faktiskt delvis var sant. Jag fick iaf för mig att jag drömt att jag var klockren bakåt, att jag verkligen smällde på för fullt och tajmade så där härligt perfekt och att det berodde på att jag hade fått träna lite på det. Den senare delen var faktiskt sant, jag fick träna på det i torsdags. Vi hade en övning när man ska ut och smälla på och jag kände då att det verkligen var vad jag behövde. Jag vet ju att det finns där och det var skönt att få träna på det och verkligen känna att det faktiskt finns där och att jag egentligen inte borde vara så orolig. Nu skulle jag bara vilja nöta på det ännu mer och bli ännu säkrare. Hoppas då att resten blir en sanndröm, att jag på matchen verkligen får känna det där flytet (vilket jag brukar stunder av matcher idag, men verkligen inte alls andra delar av matcherna).
Jag brukar drömma väldigt mycket och jag brukar komma ihåg mycket av drömmarna, det är också ofta jag är osäker på om jag drömt en sak eller om det verkligen har hänt. I natt drömde jag massa olika saker, bla det där om handbollen, bla om någon galning till yxmördare och bla om Guti. Vem drömmer om Guti lixom? Undra vad det är för fel på mig? Jag tror jag skrivit om det tidigare men jag kan verkligen inte bestämma mig för vad jag tycker om honom. Han kan ju vara en fantastisk fotbollsspelare, men han kan vara labil i humöret och han kan filma fler gånger än någon annan i en match och jag har svårt för den personligheten han utstrålar på planen, fast han verkar ju ha ett större realmadrid hjärta än de flesta och han kämpar och sliter som ett djur för det mesta. Drömmen handlade iaf om just det här, mitt velande fram och tillbaka. Fast det var inte jag som velade i drömmen utan det var olika fotbollstränare och fotbollsexperter som förde diskussionen, haha jag är nog lite sjuk i huvudet iaf... Förresten drömde jag att Marcelo blev matchens lirare också, ganska otippat. Det berodde nog iof på att jag läste att klubben förlänger hans kontrakt ganska rejält, vilket jag reagerade lite på, även om inte det var helt otippat. Marcelo är ytterligare en spelare jag inte kan bestämma vad jag tycker om, ungefär av liknande anledningar som med Guti. Den främsta anledningen till att jag inte tycker att han platsar i real madrid är självkart att han är för svag defensivt, fast han blir ju faktiskt bättre och bättre och säkrare och säkrare...
Ikväll är det match och jag kommer nog inte kunna se den :-( Men det är Karin värd. Hoppas Higuain kan spela, han tränade iaf i onsdags med laget. Ronaldo är fortfarande avstängd och jag vet inte om Lass, Guti, Van der Vaart, Arbeloa, Metzelder eller Garay kan spela eller inte pga av skador. Uttagningen ska tydligen komma idag så vi får väl se...

Snart ska jag steka pannkakor, ska jag ha matlåda blir det nästan alltid pannkakor för det är ju så gott och smidigt att äta kallt. Pastasallad hade kanske varit bättre alternativ om man ser till att vi ska spela match på den magen men men det är ju inte alls gott ju...

Livet på landet är fortfarande härligt. Idag när jag tittade ut genom badrumsfönstret fick jag syn på en häst som spatserade omkring ungefär 15 meter bort. Vi måste nog dock ut och leka snöröjare nu snart för det är en liten stuga med en äldre dam i här brevid som håller på att rasa sönder och samman pga för mycket snö på taket. Riktigt så illa är det inte men furstukvisten (stavning?) håller på att ge vika iaf.

Egentligen är det helt otroligt att snön har fått legat kvar så här länge. Jag vet inte om det någonsin har varit så under mina levnadsår. Det var väl dagarna före julafton, eller veckan före som snön kom och nu är vi lixom inne i februari. Jag tycker att det är så himla härligt. Bäst var det ju den veckan alla träden var helt frostfyllda och vita. Det kändes som om man gick omkring i ett sagoland. Jag tycker snön kan ligga kvar i typ en månad till och då ska det bli härlig vår på en gång gärna :-)  Fast det behöver inte snöa ofantligt mycket till, bara lite då och då så snön blir vit och fin igen med jämna mellanrum.

Nä nu orkar jag inte skriva något mer och ni orkar väl inte läsa något mer om ni ens har kommit så här långt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0