Mätt på julmat

I tisdags hade vi julbord på förskolan, vi åt rester i torsdags. Igår var jag hos far min och åt julmat och idag var jag hos min morbror och åt självklart julmat. Är inte överdrivet förtjust i maten på ett julbord. Jag äter ju inte sill eller lax eller janssons... fast i år var jag riktigt duktig och smakade faktiskt på sill, pappa hade gjort en egen och den såg inte så där snigelaktigt motbjudande ut som den vanliga sillen gör så då beslöt jag mig för att smaka, utan minsta påpressning från andra. Det var faktiskt bättre än vad jag väntat mig men absolut inte något som jag vill ha i min mun.
Favoriten på julbordet är skinka med senap och julmust såklart och det tror jag ärligt talat inte att jag kan bli trött på.

De senaste åren har jag tillbringat juldagskvällen på tegel och jag är oerhört glad att jag inte gör det inatt faktiskt. Jag är på tok för gammal för det känner jag. Istället var vi kvar rätt länge hos natte och körde tp-frågor i lag, och sedan har jag suttit hemma och surfat mig mer kött på benen till vår julklapp till oss själva. Jag tror vi börjar närma oss flera beslut och det börjar klia i fingrarna. Det blir nog morgondagens uppgift att klicka hem några saker :-)


Nu ska jag nog bege mig till pusselbordet (jag har ju sagt att jag är gammal och tråkig) för jag älskar nämligen att lägga pussel. För ett tag sen började jag samla på pussel med motiv från ställen jag besökt. Det första jag köpte var nog över st:Petersplatsen i Rom, det andra på Towerbridge i London, sedan Machu Picchu och nu har jag funnit ett över Rio de Janeiro som jag för tillfället håller på med :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0