Året som gått...

2010 var för mig ett väldigt bra år. För flera av mina vänner har det däremot varit ett väldigt jobbigt år och det är klart att det har påverkat mig negativt också, självklart önskar jag att alla mina nära och kära har det bra och är tillfreds med sina liv. Tänkte ge mig på en liten resumé av året, främst i bilder, precis som förra året.

Januari 2010

De första timmarna av det nya året tillbringade jag med härliga vänner.

Januari gick åt till att packa, flytta ut, flytta in hos Kjells pappa och annat smått och gott. I slutet av januari var det dags för vårt hus att placeras på tomten.


Februari 2010

Nästan hela första halvan av detta år gick mycket tankar till vårt nya hus. Vi längtade, väntade, planerade och besökte det ofta. I början av februari såg det ut så här:


Det kom mycket snö och var ordentligt kallt i början på 2010. När Tomas var i Thailand så fick Kjell agera hyresvärd och skotta taket på grannstugan, förstukvisten var nära att helt braka sönder.


I februari fick Kicki stå i mål en b-lagsmatch å tog fem straffar :-)


Mars 2010

Vi köpte vår första bil, känns visserligen mer som Kjells eftersom han är den enda som får köra den...
Vår lilla svärdfisk:


Hittade en bild på min fina outfit från handbollsavslutningen, verkar inte som jag har en enda bild från själva tillställningen dock tyvärr så jag var så illa tvungen att bjuda på denna trots att jag ser så dryg och arrogant ut...




April 2010

I april fick vi nya "grannar" och i slutet av månaden när det fortfarande var lite snö ute på marken fick vi våra köksluckor levererade


Höll nästan på att glömma det, men i april fyllde jag ju år också såklart. Vi firade hemma hos anna :-)




Maj 2010



I maj åkte några från klubben ner till Malmö och tittade på Sm-finalerna. Vi fick se två bra matcher där sävehof tog dubbelseger. Vi hann med en hel del billekar också såklart och Emil myntade uttrycket "Grön Gurka"

Jag följde med Tinna och F96 till märsta för Sigtuna trophy. Det var underbart sommarväder faktiskt.


Till vänster leker vi "knuten" och till höger försöker vi rulla bollen mellan varandras ben. Vi spelade ju självklart en del handboll också med blandat resultat. Vi fick dock slutligen silvermedaljer (b-slutspel) om jag inte missminner mig helt, vet att jag tillochmed gick upp på scenen för att ta emot en som tinna skulle få eftersom hon inte var med på söndagen men då var de slut så de fick skicka hem en istället. Kul turnering iaf :-)
På lördagkvällen åkte tinna och jag till Hägernäs där vi grillade med anna, jojje och johan.


Vi spelade tp också, skojsigt. Det syns nästan att jag hade varit ute i solen på dagen ;-)


I maj hade vi planeringsdagar och tillbringade två kanondagar i underbara Marholmen. Solen sken konstant och vi lekte, planerade, diskuterade, åt gott, skrattade mycket och annat som gjorde dagarna otroligt härliga!



Juni 2010

I juni var det dags för nya studenter! Först hälsade vi på hos Disa och firade henne.

Sedan blev det ett stopp hos Linnea


Dagen efter var det Lovi som tog studenten, vilket vi självklart också ville fira.


Självklart blev det en hel del mao.



Veckan därpå tog pappas nya tjejs dotter studenten och det firade vi med paintball :-) Hur kul som helst att springa runt i skogen i Torslunda och skjuta vilt.



Det var så roligt att vi åkte dit dan därpå med våra respektive och körde tjejerna mot killarna i skogen


Juni var också månaden då vårt hus blev slutbesiktigat och inflyttningsklart :-)



Mitt i uppackningen och inflytten blev det grillmiddag på garageuppfarten.



Juni var faktiskt också månaden vi började måla lite smått, och ändå blev vi inte helt klara med garaget :-)



Den sista bilden här ovanför är nog faktiskt från själva midsommarafton. Tinna och mamma hjälpte oss att måla och sen tittade vi på spaniens match :-)

Juli 2010

Tittar jag i fotogalleriet från juli så finns det en hel del middagsbilder. Mestadels grillmiddager. Hittade även en bild från det tillfälle då jag misstänker att vi invigde vårt nya köksbord.



Vi besökte Tinna en del i Juli, främsta anledningen var självklart att få tillgång till deras härliga pool (skoja bara, tinna går före poolen varje dag :-))



Vi passade på att spela lite mao när vi var samlade.



I juli hade vi semester och det var vi ju tvungna att fira :-D



Vi grillade, drack drinkar, spelade mao och mvg och sedan blev det utgång



Sedan fyllde ju Anna 24. Tinna och jag besökte henne med familj på landstället i Norrtälje



Sen så var det ju bilresa och Åhus beachhandboll som gällde. Tyvärr har jag inga bilder från guldfirandet på denna dator så det blir endast en bild från bilfärden.



På semestern passade vi på att resa lite ytterligare i vår kära bil. Destinationen var Ullared och Liseberg



före (torra och glada)



Efter (blöta och glada)



Augusti 2010

I augusti passar det ju också bra med grillmiddagar.



Det är kul att spela spel också :-)


i augusti hade vi guldfest



Inser nu när jag kollar på gamla bilder att vi faktiskt använde vår grill rätt flitigt i somras. Här nedan var det delar av Kjells familj som var på middag.



Sedan var det ju Kroatien som gällde... Vilket det inte går att välja bara några bilder ifrån, så nu bara tar jag några, helt utan tanke.


September 2010

En fredagkväll blev det räkbåt med jobbet som gällde.



Jag var även på en sen inflyttningsfest hos underbara Tomas. Där träffade jag massor av gamla bekanta och hade riktigt roligt.


Oktober 2010

Verkar jag inte ha existerat om man ser till mitt bildbibliotek

November 2010

Härliga Lena bjöd hem alla på Åbygläntan på kuvösruset. Underbar mat (och numera väldigt omtalad efterrätt) och fantastiska kollegor = en väldigt lyckad kväll



December 2010

Återigen en lugn och händelsefattig månad. Första bilderna är från julafton som jag i år firade hemma hos pappa.



Julgranen var nog den härligaste jag sett, typ lika bred som hög.

Vår julgran är inte lika häftig men jag tycker om den ändå



Det var det... ett år går rätt fort faktiskt, fast man hinner ju med en hel del också :-)
Jag insåg att jag saknar en hel del bilder, från Tinnas födelsedagsfest tillexempel och Lovis skiva. Antagligen ligger de på min externa hårddisk och kanske får ni se dom någon annan gång om ni har tur...



Gott nytt år!


Kommentarer
Postat av: Tinna

Vad roligt. Jag har börjat på mitt också och jag började med samma bild :)

2010-12-30 @ 22:17:48
Postat av: Kajan

Åh va kul, kan jag få se ditt möjligtvis? ;-)

2010-12-31 @ 12:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0