När ska oturen ta slut?

Jag tycker att Real Madrid har haft otroligt mycket otur de senaste åren, kanske är det bara för att jag håller dem så varmt om hjärtat som jag ser det så, jag vet inte. Jag påstår inte att det är det enda felet, enda anledningen till att de resultatmässigt haft förhållandevis tuffa år den senaste tiden. Det sägs ju att man förtjänar sin tur och då tycker jag faktiskt att real har tjänat ihop till en hel del tur framöver. Deras två största stjärnor (enligt media verkar det som iaf) Ronaldo och Kaka är skadade, Pepe måste väl också vara skadad eftersom inte han var med igår, vilket jag verkligen tror påverkar laget negativt. Många fler är väl också skadade, bla lass och gago men ronaldo och pepe är verkligen de namn som väger tyngst när det handlar om hur det här påverkar laget. Ronaldo gjorde ingen kanonmatch igår (kanske finns en förklaring i att han inte var helt hundra) men han var ändå väldig delaktig i spelet och hade flera bra möjligheter och skapade en hel del chanser för laget. Hade pepe varit med igår hade real fått en väldigt säker mittback och de hade dessutom kunnat använda ramos som ytterback vilket stärker offensiven något otroligt. Men men nu var det inte så, otur eller inte otur. Nu vart det mållöst, otur eller pga otillräcklighet det tänker inte jag bedömma. Jag vill bara att Reals alla spelare, tränare, medlemmar, fans, direktörer osv osv ska få känna gränslös glädje och för några minuter slippa all ångest och press det innebär så fort allt inte går som på en räkmacka.

Nu kommer nog snart nästa förälder för höstens uppstartsamtal. Det är en hel del som händer så här i början av terminen/säsongen och kvällarna är rätt fullbokade. Känns lite skönt att allt drar igång ordentligt nu men jag hoppas verkligen jag hittar lite tid även till att måla klart huset...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0