Inofficiellt referat

det blir nog inget officiellt. Hade tänkt att det skulle va lite kul att skriva om sommarseriematcherna på hemsidan men orken och lusten har inte riktigt infinnit sig och då tror jag nog att jag struntar i det. Här blir det kanske inte hller något referat direkt men lite tankar för lite måste jag ju ändå skriva av mig.
Det var roligt! Var bara tvungen att börja med det eftersom det var det absolut viktigaste. I söndags trodde jag att vi skulle bli 5 eller 6 utespelare och en mv men en kvart före samlingen i måndags fick jag veta att vi tillochmed skulle ha en avbytare, då kändes det lite bättre. Eftersom vi inte körde fel en enda gång (!) kom vi dit i goood tid så vi satt och skrattade i omklädningsrummet ganska länge innan det var dags för uppvärmning. Humorn var kanske inte på topp men jag hade iaf väldigt roligt vilket var ovanligt (iaf om man tänker tillbaka på handbollsåret som varit) och underbart. Jag hade en ganska positiv känsla inför matchen även om jag absolut inte vågade hoppas på seger, vi var ju trots allt bara 8 och då med två sjuklingar i laget.
Det är svårt att skriva något om matchen tycker jag för jag tycker inte det hände så mycket. Det härliga var att alla kämpade och verkligen ville vinna, tillsammans kändes det som. Vi kändes som ett lag faktiskt och det har vi väl knappt gjort på hela året (inte i a-laget iaf). Vi hade ju precis som vanligt svårt att göra mål, men jag tyckte att vi spelade ett bättre anfallsspel än vi gjort på länge. Vi hade tålamod och spelade enkelt, provade på olika saker och kämpade oss till lägen. Försvaret är jag också nöjd med. Jag tycker verkligen att alla kämpade bakåt och faktiskt hade ganska bra samarbete på det stora hela, visst fick de göra några lite väl enkla mål men vi löste det mesta väldigt bra tycker jag. Tempot var ju inte direkt så högt men jag tycker ändå vi lyckades bra där med. Vi tog det lugnt och ökade vid tillfällen vilket skapade bra lägen. Det som var bäst var att vi tog det lugnt tillsammans och höjde tempot tillsammans, vi tajmade varandra bra och spelade som sagt enkelt. De ledde nästan hela första helvleken men i halvtid stod det 6-6 och då kändes det riktigt bra och vi ledde matchen igenom sen tror jag iaf, vi vann nog med 14-11 eller nått sånt, målsnålt som vanligt :-) Vinsten i sig var iof inte värsta bedriften för jag tycker nog att motståndet var bland det sämsta vi haft det här året men med tanke på förutsättningarna så är jag verkligen nöjd med det. Det var superschysst av Lasse och Filip att följa med och de skötte sig exemplariskt. Det är kul att få tips under matchen som man dessutom känner ger resultat, tack så mycket!
Jag brukar ha för vana att skriva om min egen insats men det tänker jag inte göra nu, det var rakt igenom en laginsats helt enkelt...

Jag ser faktiskt fram emot träningen imorgon och hur ofta brukar jag göra det lixom? Underbart!

Kommentarer
Postat av: Magnus

Grattis! Va kul att ni hade roligt!!

2010-04-30 @ 08:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0