Härliga lördag

Igår slutade jag tidigt, före 3 och då känns helgen så där lite extra lyxigt lång. Igår var jag supertrött när jag kom hem så jag sov i någon timmer och det är ju verkligen helt underbart att göra det tycker jag. Kjell kom hem och var också helt död och tog också en powernap. När vi slutligen gick upp var middagen framdukad, hur lyxigt är inte det?
Idag har vi varit en snabbtur i täby centrum. Kjell klippte sig och jag var snäll nog att följa med som sällskap, sedan var vi förbi huset och kikade in genom fönstrena, de satte nämligen upp köksluckorna i fredags. Nu har vi tagit det lugnt ett tag. Jag, Kjell och Tim satt och spelade i vår säng, jag med datorn i knät och de andra två spelade ngt spel på xboxen. Snart ska vi iväg och fira tims mormor, det ska bli trevligt. Kjells familj är väldigt trevlig och snäll. Den känns så stor och familjär om jag jämför med min egen även fast det inte är så väldigt stor skillnad. Sen ska vi vidare på en gul fest. Helena är ju gulligt överambitiös med sina fester kan jag tycka men det ska bli trevligt att träffa henne. Några kompisar till Kjell från väsby ska följa med och det ska verkligen bli kul att träffa dom, det är få av kjells barndomskompisar som jag har fått chansen att träffa så det ska bli spännande. Hoppas också att anna orkar med en visit hos min kära systeryster.
Det bästa av allt är ju egentligen att vi har hela söndagen sen på oss att slappa vidare innan nästa arbetsvecka börjar. Jag älskar mitt jobb och barnen där och kan ibland komma på mig själv med att längta efter dom under helgerna men samtidigt så är det ju helt underbart att vara ledig också. Jag vet att jag är otroligt lyckligt lottad som trivs så bra med min vardag som jag gör. Börjar dock få lite resfeber, eller jag börjar längta efter solsemester iaf. Lite extra mycket längtar jag till en egyptenresa, kan ju vara en viss persons fel ;-) men det dröjer nog för det är ju lite dyrare med tanke på att jag vill göra så mycket där. Iom husköpet så har jag varit ganska inställd på att inte resa alls i år men det skulle va härligt med en veckas solsemester på någon mysig medelhavsö eller nått. Vi får väl se hur det blir med kroatien, det ser pyttelite ljusare ut för mig ang semester den gällande veckan så kanske kanske kan jag följa med.
Sen så har vi pratat lite löst om att åka med Kjells familj till Thailand nästa år och det vore också väldigt härligt. Tyvärr kan man nog inte göra allt så man får väl prioritera... Måste iaf fundera på allvar kring mina semesterdagar.

Kommentarer
Postat av: Tinna

Hehe sry!

Men jag hoppas du kan följa med till Kroatien!!

O nu finns det lite blder på fejjan om du vill se :)

2010-04-18 @ 20:59:14
Postat av: anna

jag röstar för kroatien :)

2010-04-18 @ 21:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0