Äntligen fredag :-)

Den här veckan har precis som alla andra bara flugit förbi men ändå så har jag på något konstigt sätt hunnit längta ganska mycket efter fredagen. Det är ju helt underbart att ha helt lediga helger att se fram emot. Jag har ingen abstinens efter handbollsmatcher än så jag är verkligen glad att helgerna är matchfria. Handbollen har ju förövrigt dragit igång igen och just nu ser det väl inte så vidare ljust ut för vallentunas damer. Iof brukar vi alltid vara väldigt få som tränar när det är försäsong men det känns ju lite extra osäkert eftersom vi inte har någon tränare eller lagledare för tillfället. Jag var hemma hos min kära mor igår och frågade henne om hon vill bli vår lagledare men av någon konstig anledning skrattade hon bara bort det. Jag tror det skulle kunna vara rätt kul för oss båda, visserligen jobbar hon ju en hel del tider som gör att hon inte skulle kunna vara med hela tiden men i övrigt tror jag det skulle kunna passa henne superbra men hon tyckte visst att det var ett skämt.
Jag var hemma hos henne av två större anledningar, den första vara att hon behövde hjälp med att föra över bilder från kameran till datorn. Jag känner faktiskt ingen människa som är så totalt ovetandes om tekniska saker som hon. Hon är supersmart och har lätt för att lära men hon har absolut noll intresse för datorer, mobiltelefoner och andra tekniska saker. Hon har faktiskt en mobiltelefon sedan ett halvår-år tillbaka men jag tror inte hon har ringt på den en enda gång, kanske inte ens tagit emot något samtal (jag har iaf inte ringt henne på den) hon har nog läst några sms (typ två veckor efter att hon fått dom, jag kan tycka att jag är dålig på att läsa mina meddelanden som jag ibland upptäcker en dag efter att jag fått dom) men aldrig skickat något svar. Hon är rolig hon. Fotografier tar hon extremt sällan, det händer nästan bara när hon är ute och reser vilket visserligen har inträffat oftare de senaste fem åren än tidigare under mitt liv. Senast hon var iväg blev hennes enda minneskort till digitalkameran (det är nästan ett under att hon har digitalkamera faktiskt) fullt och snart ska hon och min lillebror åka till grekland så hon ville ha hjälp med att föra över bilder som sagt. Jag är absolut inte något proffs när det gäller datorer och sånt men jag är det verkligen om man jämför med henne. Det är faktiskt väldigt svårt att förklara saker och gå igenom alla stegen så grundläggande att hon hänger med och förstår någorlunda. Hon skrev två sidor långa minnesanteckningar under genomgången som förhoppningsvis kan hjälpa henne att komma ihåg hur man skapar en mapp osv.
Den andra anledningen var att hon lagar världens godaste mat. Det säger väl de flesta om sina mammor kan jag tänka för man tycker ju om det man är van vid för det mesta men jag inbillar mig att hon faktiskt lagar extremt god mat, särskilt hennes brunsås som jag kan sitta och sleva i mig hur länge som helst. Min brunsås blir väl okej och Kjell säger alltid att den är väldigt god men den är inget i jämförelse med mammas.

Det är nu 8 veckor kvar till inflytt ungefär och det känns helt galet. Jag längtar som bara den, samtidigt som det faktiskt börjar bli lite pirrigt på något sätt. Jag har nog svårt att förstå att vi verkligen ska få flytta in i ett eget hus och ju närmare inflytt vi kommer ju verkligare blir det ju. Igår köpte Kjell en grill, jag har bara sett den på nätet men jag tror att vi gjorde ett verkligt fynd, jag hoppas det iaf. Vi har tittat mest på Weber-grillar och var väldigt intresserade av en som kostade nästan 6000 men tyckte att det var lite väl dyrt. Vi har tittat lite på Landman-grillar också som verkar vara lite billigare men ändå rätt schyssta. Den som vi köpte var på tillfällig annons för typ 990 och den kostar egentligen 3600 så förhoppningsvis är den helt okej. Nu behöver vi bara en altan, trädgårdsmöbler och en gräsmatta så är grillfesten så gott som igång.

Vi har tittat en del på gräs och det känns som ett ganska stort projekt men vi har planer på att så gräs i augusti-september ungefär. Jag måste komma ihåg att prata med pappa och se om han kan ta sin lastbil och köpa ett stort lass med matjord, ska man så 800-1000 kvadratmeter med gräs lär det väl gå åt mer än några säckar jord.

Ju mer vi tittar på saker till och runt huset ju mer inser vi att pengarna verkligen kan springa iväg fort. Särskilt om man har en tekniknörd till pojkvän som gärna ska ha det bästa när det gäller hemmabiosystem och nätverkslagring osv. Fast jag är glad att inte jag behöver tänka så mycket på sånt, skulle det vara jag som ordnar allt tekniskt så skulle det nog inte bli i närheten av lika bra och praktiskt. Aja det är ju ändå åtta veckor kvar och jag ska väl sluta drömma och fundera om det och leva i nuet, börjar nog bli dags för middag snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0