Tur att han är Zlatan

Jag är nog inte ett av hans största fan, jag menar jag tycker ju om honom som fotbollsspelare, ibland mer och ibland mindre. Han är inte någon av mina favoriter men han är ju ändå Zlatan. Man kan inte helt och hållet motstå honom och hans kraft. Det jag hyllar är hans teknik, hans kraft, hans vinnarskalle och hans skratt eller garv passar nog bättre. Det är otroligt hur vissa bara har den där förmågan, som i avgörande sekunder kliver fram och avgör. Jag tycker lite synd om Ungern för det är inte kul att förlora på det sättet men å andra sidan kändes det verkligen rättvist att Sverige vann. Det var klantigt av Elm att orsaka straffen, något annat kan man inte säga. Därför var det extra skönt att den avgörande passningen kom från honom tycker jag. Han gjorde en hel del missar men han gjorde också mycket bra under matchen, jag tycker om Elm. Någon annan som imponerade på mig var faktiskt Elmander, han har inte lyckats göra det tidigare vad jag kan minnas iaf. Han var, i mina ögon, lovande till en början men har mer varit en besvikelse för mig faktiskt. Men igår kämpade han och slet så pass mycket att han växte rätt ordentligt i mina ögon.

Spanien vann med massa mål :-) De är himla bra alltså, de har dessutom världens bästa målvakt!

Kommentarer
Postat av: tinna

och världens bästa anfallare :)

2009-09-06 @ 12:40:26
URL: http://katinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0