Stackars Vickan!

Jag har tyvärr inte kunnat se en enda av damernas matcher detta EM utan bara sett ett fåtal minuter här och där. Jag hoppades på final, kanske rent av guld. Det kändes faktiskt inte helt orealistiskt, speciellt när gruppsegern var ett faktum så det är en aning snopet och mycket tråkigt att festen är slut. Jag tycker om Tomas Dennerby, jag kan förstå att folk tycker att han ska sluta men jag blir lite irriterad över att det alltid ska frågas allmänheten efter ett dåligt resultat om avgång är det rätta eller ej. Vad hjälper det? Jag tror inte ens att det säljer fler exemplar av tidningen. Däremot kan det förstöra en hel del säkert. Kanske blir beslutsfattarna påverkade av allmänhetens åsikt fast de inte borde det och kanske blir tränaren påverkad på ett negativt sätt, kanske blir truppen påverkard och jag tror risken är otroligt mycket större att denna fråga och allmänhetens svar ger negativa ringar på vattnet än att det skulle medföra något positivt.
Det som är mest sorgligt är ändå att det här var slutet på Victoria Sandell (känns konstigt att skriva så men hon har ju ändå valt att heta det så man borde väl) Svenssons fantastiska landslagskarriär. Hon har haft så stor betydelse för damfotbollen i Sverige och i världen. Hon förtjänade verkligen att få ett sagoavslut på sin landslagshistoria men tyvärr fick hon inte det. Förhoppningsvis kommer hon och alla andra ändå hålla alla fantastiska minnen bra mycket mer färska och välbehållna än de lite sämre och tråkigare.

Nu hoppas jag verkligen att Sverige kan få se lite positiva resultat i fotbollens värld. Det är en måstematch för herrarna i vm-kvalet ikväll. Jag tror inte vi kommer gå vidare men hoppet är väl det sista som överger en. Lycka till Sverige!



Tack för igårkväll förresten. Tack Tinna för att vi fick komma, tack alla för den härliga skönsången, tack Emma för dramat och lekarna, tack alla för festen och ett särskilt tack till Lili för skjutsen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0