Idag var det kallt

Vi har väl ändå haft tur med vädret den här hösten iaf än så länge, idag var första dagen som jag tyckte att det var riktigt kallt. Mörkare börjar det bli också, värre blir det av att jag vet att det är så lång tid kvar innan det blir ljusare igen. Det kommer bli bra mycket mörkare snart. Jag kommer ihåg förra året på jobbet när vi var ute på em, vi fick gå in vid 4 för då var det för mörkt ute. Man såg knappt varandra ens på gården som var lite upplyst. Här nedan är en bild från förra året, jag tog den på väg hem från jobbet och då ska man veta att jag jobbar som senast till halv 6.

Jag längtar på sätt och vis faktiskt ändå till de mörka eftermiddagarna och speciellt snön. Det är så mysigt att krypa ner i soffan under en filt och ha levande ljus vid middagsbordet (läs soffbordet för det är oftast där jag äter min middag - fy så tragiskt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0