Hemkommen efter familjemiddag

Jag bor väldigt nära min mamma och lillebror (typ 400m) och ändå så träffar jag dom väldigt sällan. Ikväll var systrami på besök från huvudstaden så jag kunde inte motstå att få mammas utsökt lagade mat till middag. Det var dessutom lite extra länge sedan jag träffade min familj så det var verkligen på tiden.
Jag har en helt underbar familj och jag känner mig alltid välkommen och bekväm hos dom. De är alla väldigt smarta och snälla, precis som jag :-) vilket gör att vi har intressanta och engagerande diskussioner varenda gång. Jag får ofta höra att jag är lik min mamma till utseendet och även om inte jag ser det är jag glad över att få höra det. Jag tror dock att vi är ännu mer lika om man ser till personlighet. Det var troligtvis därför vi bråkade så mycket när jag växte upp. Vi har samma svagheter och samma styrkor och det fanns helt enkelt inte plats för två så lika personer i samma hus, särskilt inte om man ser till våra svagheter.
Nu ska jag ladda upp ordentligt för veckan som kommer för då är det verkligen full rulle som gäller. Imorgon jobbar jag, sen direkt personalmöte och direkt efter det föräldramöte. På tisdag jobbar jag och sen är det två utvecklingssamtal som gäller. På onsdag jobbar jag och sen är det tre utvecklingssamtal på schemat och efter det är det pedagogiskt café i två timmar. Jag tror jag kommer vara lagom mör till torsdag när jag ska öppna, får nog sätta flera väckarklockor på ringning :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0