Guldläge i CL

Det ser ju ganska ljust ut men än så länge har Europaspelet bara börjat. Trots det har Ronaldo hunnit göra fyra mål (två matcher), säga vad man vill om honom men det är ju mer än godkänt faktiskt. Jag såg bara andra halvlek och inledningen på den gjorde mig minst sagt frustrerad. Passarna var katastrofala men efter hand blev det bättre och bättre och tillslut gör ronaldo mål. Jag antar att det är kvittot på att det är ett bra lag, även om man inte spelar särskilt bra eller producerar särskilt mycket dyker målchansen upp rätt vad det är och så sätter man den. Efter målet flöt det på, kanske inte så konstigt eftersom Marseille blev en kort strax därefter och Kaká satte straffen i samma sekvens. Det tredje målet tycker jag var det bästa. Bra samarbete med flera i laget och härliga passar vilket gav ronaldo öppet mål att bara rulla in bollen i. Raul fick komma in istället för Kaká i slutet och gjorde väl inte en av sina bättre prestationer men det är ändå kul att se honom på planen :-)
Det gör mig ingenting att milan åkte på stryk mot Zurich idag heller för nu är Real ensam etta i gruppen. Hoppas hoppas bara att Real lyckas hela vägen, det är en lång säsong och det är så små marginaler som avgör men det skulle verkligen vara helt underbart om de fick spela finalen på sin egen arena i år. Det var ju ett tag sen det gick bra i CL. Hur coolt skulle det inte va och få se den matchen på plats. Aja man kan ju alltid drömma om att de skulle nå ända dit och man kan ju alltid drömma om att man skulle lyckas snubbla över några biljetter dit isf.

Nu är det nog sovdags för jag öppnar imorgon. Imorgon kväll ska jag på middag och bowling med jobbet, ska bli kul men tyvärr missar jag träningen och med tanke på hur dåligt det har gått för mig på sista tiden skulle jag nog behöva träna inför säsongens viktigaste match nu på lördag. Vi har nog enligt mig det starkaste laget någonsin om man ser på pappret, framförallt om man ser till försvaret men det är många frågetecken såhär i början på säsongen och vi kan ju räkna med att täby är hyfsat revansch-sugna och inte kommer vika ner sig en mm.Vi har svårt för deras försvarsspel och skulle behöva ett antal kontringsmål för att vinna tror jag. Usch jag har verkligen ingen bra känsla inför matchen, det här kommer nog inte bli kul. Vi måste vinna, vi ska vinna! Så försöker jag tänka tyvärr slinker ganska ofta tankarna "vi får inte förlora - vi ska inte förlora" in istället och det är nog inte riktigt lika bra. Nää fy jag sa ju att det var dags att sova, bäst att jag lyssnar lite på mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0