Underhållning på hög nivå

Jag hade nästan glömt hur kul det kan vara att titta på när Sverige spelar handboll. Nu missade jag tyvärr de första 25 min men det var iaf 35 min av spänning, glädje, frustration, ilska, och lycka. Riktigt bra underhållning alltså, extra bra blir det ju eftersom jag håller starkt på ett av lagen men en handbollsnörd som är helt neutral till dessa två lag hade också fått ordentligt med underhållning.
Sverige gjorde tydligen en bra halvlek först, enligt kommentatorerna iaf och jag kunde bara instämma de sista fem minuterna och om man såg till resultatet. I andra kom det däremot en rejäl dipp där allt Tyskland ville i anfallet gick i uppfyllelse. Sverige fick dessutom några tveksamma och olägliga utvisningar som kändes väldigt avgörande. Men det var kanske precis vad som behövdes för att det sista lilla kämparglödet skulle tändas. Tyskland ledde med två och hade bollen, vi fick en utvisning. När Lennartsson kom in efter två minuter gjorde han kvitteringsmålet. Jag tror det var anfallet efter som Tobias karlsson fick en tvåa (rättvis sådan) och plötsligt så leder Sverige med två bollar. Visserligen ska man väl skylla lite av det på Tyskland men det var också Sverige som spelade riktigt aggresivt och bra försvar just då.
Slutminuterna blir ju spännande värre, så nervkittlande blir det verkligen sällan i fotbollsmatcher. Slutminuterna av senaste Sverige-Ungern tillexempel skulle många säkert kalla riktigt spännande men det är inte alls med samma intensitet som det blir i en handbollsmatch. I idrottens värld är det verkligen små detaljer som kan vara helt avgörande och när det handlar om bollsport och lagsport undrar jag om det inte är täta handbollsmatcher som är allra värst när det handlar om helt avgörande lägen och smådetaljer.
Det ställs ju lite på sin spets när tyskt friläge räddas och svensk straff tilldöms i loppet av de sista vaddå?, fem sekundrarna. Nu är det ju synd att inte Sverige kan göra mål på straff så att det slutar oavgjort men så väldigt tråkigt känns det faktiskt inte. Å positivt är det ju att straffarna iaf ser bättre ut nu än i de två senaste mästerskapen.

Lukas Karlsson hade show i anfallet och Källman hade det i försvaret. Tycker att hans armar påminner lite om Tones faktiskt :-)




Som om inte det var nog ska jag få se fotboll också om bara några timmar, blir livet bättre än så här? Vi kan ju hoppas att det blir underhållning även när det handlar om fotbollen men jag är orolig att det inte blir det. Fast det är iaf några fler tillbaka från skador nu och Lass spelar troligtvis, jag håller iaf tummarna.




Kommentarer
Postat av: kicki

haha tur jag har dej som kan berätta va som händer, när en annan sover under hela matchen :P

2009-10-31 @ 17:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0