Så glad så glad

Hoppas hoppas, det skulle va så kul :-)

Igår var det match mot Westermalm. Vi förlorade med mycket, 29-18 blev det nog fast på förbundets sida står det 29-8, det hade varit ännu jobbigare. Jag var ju väldigt säker på förlust inför matchen och det blev inte bättre när signalen för matchstart kom. Direkt insåg jag att det här var ett annat tempo än det varit i de andra matcherna, och direkt visade de prov på ypperligt skytte, jippie tänkte jag då. Men men man kan ju inte göra annat än att kämpa och slita och göra sitt bästa och det tycker jag faktiskt att jag gjorde tillsammans med de flesta andra i laget. Eller alla kanske gjorde sitt bästa, men kämparglöden skiljer sig ju verkligen från person till person kan jag tycka. Vi hade återigen problem att skapa något framåt och vi höll inte riktigt tätt bakåt, men jag tycker nog ändå att vi spelade ganska bra i försvar faktiskt. De var kort sagt bättre än oss och vi var aldrig riktigt nära den här matchen. Vi låg under med 16-8 i halvlek och det kändes en aning avslaget. Vi inledde dock andra halvlek strålande och efter några minuter stod det 17-13 (typ fem min) om jag inte missminner mig. Jag kan tycka att det då är konstigt att man byter ut halva laget, varför ändra på något som fungerar. Visserligen tror jag inte att det hade gjort så stor skillnad om spelarna vart kvar på planen, nästkommande fem minuter höll vi dessutom typ jämna steg med dem innan vi började tappa mark igen. Tråkigt är det att vi ger dem två superbilliga och snabba mål i slutminuten så det rinner iväg. Det är inte kul att förlora med 11 mål, fy! Men det här är faktiskt det vassaste motståndet vi stött på i serien det här året.

Efter matchen var det snabbt vidare till Kickis nya lght på gärdet. Där var det självklart fotboll på tv men det orkar jag faktiskt inte ens skriva om så sorgligt är det. Tur att Spanien finns så jag kan heja på dem och Brasilien i vm nästa sommar. Det blev lite mao, fast då var vi lite för många och det blev mest sura tävlingsminer, efteråt var vi dock några som spelade mvg och det var superkul, äntligen blev det härlig stämning, jag menar Danmarks mål fick ju inte humöret på topp direkt. Mvg är verligen underbart roligt det med, nästan roligare än mao eftersom det ibland bjuds på så härliga gester. Jag menar det är inte ofta man ser flygande spindlar direkt ;-) Tack och lov för Bäckmans gissningar, han var grym!

De flesta av oss hamnade på East där jag faktiskt hade riktigt trevligt. Det är inte varje gång jag övertalar Anna till att stanna kvar direkt. Brukar väl oftast vara det omvända. Roliga och spännande saker inträffar och det enda tråkiga med kvällen (förutom det irriterande målet) var att jag inte har några bilder att visa. Det får Tinna göra helt enkelt. Nej förresten kom på en sak till, det var tråkigt att kvällen slutade lite tidigt för två av oss.

Idag har jag tagit det precis så lungt som man borde göra en söndag, dessutom har jag sluppit illamående och huvudvärk så jag är på riktigt bra humör.

Kommentarer
Postat av: Tinna

Det finns faktiskt flygande spindlar..

Men min va faktiskt inte flygande. Förstår inte vad du fick det ifrån... haha

2009-10-13 @ 14:21:05
URL: http://katinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0