Real Madrid-Milan

Fotboll rymmer så otroligt mycket känslor. Just nu är det mest orättvisa, sorg, ilska, besvikelse och tomhet som känns inom mig. Jag tycker inte Milan var värdiga vinnare, det enda de ska ha cred för är att de inte ställer in skorna efter första halvlek när de inte är på samma nivå som real ens i några sekunder. Dessutom har de ju en av mina favoritspelare genom tiderna i sitt lag, Seedorf, lite får de väl tacka honom för vinsten.
Positivt i matchen sett ur mina blåa realögon är:
Som vanligt lycka när Raul gör mål, det känns som ett typiskt raul-mål. Han snor den av Dida som verkligen fumlar och rullar in den i öppet mål. Han är redan den som gjort flest mål i CL och fortsätter bara göra fler. Det här var hans andra för i år.
Lassana Diarra! Åh idag fick jag se den spelare jag förälskat mig i. Han var lika grym som han var förra säsongen. Han är verkligen överallt och kämpar och sliter som få. Dessutom älskar jag vissa av hans passningar, de är så brilljanta men ändå så enkla.
Passningarna. Visserligen har Real några felpassar men det känns som om det var bättre idag än det varit på ett tag nu. De hade korta snabba passar varierat med långa passar och väldigt ofta var de klockrena.
Måste även lyfta fram Drenthe, jag suckade lite åt bytet, hade hellre sett Higuain på planen. Jag tycker att Drenthe har haft det svårt och inte lyckats skapa något nämnvärt tidigare matcher och varit lite för instabil men idag tycker jag han gjorde det mesta helt perfekt.

Det jag inte tyckte om (bortsett från det uppenbara att Real förlorar) var Kaká. Han kanske ville lite för mycket idag för jag tycker att det var en del frustration i hans kroppsspråk och gester till lagkamrater jag tolkar negativt. Han gör en del bra saker men det leder inte så långt. Han kanske gör två spelare med underbar teknik och fart men så gör han det för svårt och håller i bollen för länge så han förlorar den. Fast det är klart en del riktigt bra gjorde han väl också men som sagt tycker jag såg lite attityd och humör som jag inte riktigt tycker om där.

Försvaret. Milan skapar nästan ingenting, eller snarare ingenting på 60 minuter. När de senare börjar spela lite mer och bättre anfallsspel viker Real ner sig på en gång. Jag upprepar mina ord om reals värdelösa markeringsspel.

Är det förresten bara jag som tycker att Real borde fått en straff i första halvlek? Benzema blir nedsparkad av Zambrotta i straffområdet. Jag tycker inte det verkar som om Zambrotta är på bollen, eller ens i närheten av den. Däremot får han på en härlig nästintill bensax.

Största chocken fick jag ändå vid Milans mål på hörna som blir bortdömt. Jag har sett många matcher som Raul har spelat men jag kan inte minnas mig att någonsin ha sett honom bli förbannad på någon annan spelare. Iof kan jag förstå honom för det var många Milan spelare som puttade och slog på honom. Bla Ronaldinho som slår honom i huvudet bakifrån. Han hade väl inte ens något med saken att göra? Ja å då ger självklart domaren Raul gult kort. Jag såg inte honom göra speciellt mycket men han vevade lite med armarna i luften i en irriterad gest. Nesta fick också gult, var det han som gör en rörelse med huvudet som om han skallar Raul? Helt sjukt var det iaf för jag har aldrig sett Raul så arg.
Men men nya tag är det som gäller. Heja Real!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0