Jobbig förlust...

Igår spelade vi mot Lidingö, fast vi var aldrig med i matchen egentligen. Eller jo de första 4 minutrarna kanske. Vi ledde faktiskt med 3-0 ett litet tag. Jag är faktiskt riktigt imponerad av Lidingö. Jag hade föraningar om att de skulle vara bra men inte så väldigt bra som de var. De var väldigt väldigt snabba och kontrade med hela laget, de visade skolexempel på hur man kan göra enkla mål när andra laget inte riktigt har hunnit hem än. Nästan varje gång de fick bollen rusade man hem och hade minst två motståndare att försöka markera och stoppa. De var dessutom ruggigt bra på att hitta den spelaren som var fri med en felfri pass följt av ett klockrent skott, gärna stolpe in. Det var ju helt klart fel match att vara en avbytare färre än vad vi brukar vara. I andra halvlek slog de av lite på takten, de kontrade fortfarande väldigt mycket men kanske med en eller två spelare för det mesta och inte hela laget. Det som var fruktansvärt irriterande var att även fast vi jobbade superbra i försvar och de inte riktigt kom dit de ville så lyckades bollen ändå studsa deras väg och bollen slank ändå in på mystiska sätt. Vi täckte in skott och returerna hamnade rakt i händerna på dem osv. Det var riktigt tungjobbat alltså. Lidingö var faktiskt inte särskilt bra bakåt däremot men jag tror att vårt intensiva maxjobb för att komma hem i försvar tog för mycket på krafterna och att anfallet därför blev lidande. Vi orkade inte helt enkelt, och när vi spelade bra fick perfekta lägen så tappade vi antingen sistabollen eller så sköt vi på målvakten. Resultatet av denna överkörning blev alltså 40-18. Jag kommer inte ihåg att vi har förlorat med så mycket förut faktiskt men det kanske vi har. Målskillnaden kan vi ju strunta i redan nu känns det som. Vi har förlorat tre matcher med väldigt mycket och så har vi vunnit två matcher med väldigt lite = urusel målskillnad. Aja jag är inte helt missnöjd med vårt spel den här matchen faktiskt, konstigt nog. De var för bra helt enkelt och vi kämpade och slet allt vad vi orkade, därför var det extra irriterande att komma av planen och få höra kommentarer om att vi inte ens försökte eller satsade. Det är verkligen peppande i det läget vill jag lova. Jag tycker faktiskt att det här laget igår spelade bättre än vad något annat lag i div 2 har gjort mot oss. Sen kanske ett lag som är bättre tränade när det främst handlar om konditionen kan ge dem en ordentlig match eller rentav vinna för att de lyckas få stopp på flertalet av deras kontringar så är det en annan sak. För som sagt bakåt tycker jag inte att de imponerade. Ska jag redan nu tippa en vinnare av serien får det nog bli Lidingö faktiskt, om det nu inte är så att de är väldigt få i truppen och kommer få flera skador under säsongen. Deras främsta styrka förutom just uppspelet är att alla spelare var riktigt duktiga, det kändes inte som om de hade någon svag punkt alls.

B-laget förlorade mot serieledarna, vet inget om den matchen tyvärr.

Även Real Madrid tappade poäng i helgen. Det gjorde mig såklart precis som alltid arg och ledsen, lite orolig blir jag dessutom över tränarens vara eller icke vara i Real. Jag har läst en del om att han är väldigt kritiserad i spansk media och inför matchen var det en del snack om framtvingad avgång. Jag har inte superkoll på honom egentligen men jag tycker ändå om honom. Jag tyckte ju att han borde ha satt in Higuain i matchen mot milan, men då var han väl antagligen skadad eftersom han är det nu. Det är så löjligt tycker jag. Real hade bara förlorat mot Sevilla (som var grymma den matchen) och Milan som egentligen inte var det bästa laget på planen och då börjar man snacka om att sparka tränaren. Kan någon förstå den press topplagens tränare och spelare måste ha på sina stackars axlar. Visst jag tycker inte att Real har spelat särskilt bra större delen av säsongen, men kunde någon förvänta sig det när man har en ny tränare och ett helt nytt lag. Har tränaren spelarnas förtroende ska han få fortsätta, annars kommer de få börja om på ny kula och det vinner de verkligen inte på i längden, tror iaf inte jag. Visst nu har de spelat en kass match mot ett "sämre" lag och bara gått därifrån med 0-0 men då tycker jag ändå man ska ha i minnet att halva offensiven var skadad och inte kunde vara med. Jag tror att det kommer bli ett tufft år för real men jag tror också att det kan bli riktigt riktigt bra i slutändan om alla får vara friska och hela. Lass, Ronaldo, Higuain och Benzema är ändå viktiga nyckelspelare och när alla fyra saknas i en och samma match och dessutom tredjehandsvalet i anfallet Nistelrooy är borta blir det ju lite svårare. Jag tycker väl ändå att RM ska kunna vinna men igår var de inte alls tillräckligt bra.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0