Finns en chans att jag inte vill läsa det här imorgon...

Kanske är det en mycket mycket dum idé att blogga en lördagkväll efter ett x antal vinglas och lite groggar men men, nu kände jag skrivlusten och medan jag sitter och väntar kan jag lika gärna skriva.

De senaste inläggen har ju behandlat dagens handbollsmatch, vilket även det här inlägget kommer att göra. För det första måste jag bara skriva att det alltid är fantastiskt att vinna, och vinna mot ärkerivalerna, som täby ändå är för mig, det är lite extra fantastiskt. Sen finns det ju många saker jag irriterar mig på idag, flera beslut som jag kan känna är helt felaktiga och så vidare. Nu är ju jag bara spelare i det här laget och borde väl inte ha alltför många åsikter om uppställning, coachning osv men jag kan inte hjälpa det, det bara bubblar i mig.
Vi tar det i tur och ordning...
Uppladdningen, som spelare vill jag ha så mycket koll som möjligt på mina motståndare, som tränare vill jag om möjligt ha ännu mer koll. Jag tycker att det är viktigt att veta motståndarnas svagheter och styrkor, vårt spel handlar ju till mångt och mycket att klara av att anpassa sig efter motstånd/spelare/domare osv. Jag tycker att man inför en match som man bestämmer sig att gå ifrån grundspelet på ett eller flera sätt ska lägga sista träningarna (minst) på att träna på just det, gärna med exakt samma uppställning som det är tänkt till matchen. Jag tycker att de som ska spela borde vara informerade om de ska spela annorlunda (ex på annan position) än vanligt så de har en möjlighet att förbereda sig mentalt men även förbereda sig fysiskt på de sista träningarna.
Jag tycker att bästa laget borde börja på plan, många tränare vill säkert ha några säkra kort att stoppa in om det händer något, men på den här nivån (läs åldern) tycker jag att man borde börja med så starkt lag som möjligt.
Under matchens gång är det viktigt att man kan göra förändringar, som spelare, som tränare. Märker man att någonting inte fungerar måste man självklart göra något åt saken, inte hoppas att det ska lösa sig av sig själv.
Tappar jag min spelare flera gånger får jag fundera ut ett nytt sätt att ta henne på, fungerar det inte att spela defensivt försvar får man prova på något mer offensivt försvar. Är det någon spelare som inte bidrar till särskilt mycket positivt utan snarare förstör får man sätta av den spelaren, kanske resten av matchen.
nu har jag ventilerat lite av det som snurrar i mitt huvud iaf, ska vi kanske återgå till det positiva, nej först tar jag och utvärderar mig själv.
Jag var verkligen verkligen nervös, inledde lite mer osäkert än vanligt (trivs inte heller på H9). Är nöjd med försvarsspelet, hemjobbet. Är otroligt irriterad över två klockrena felpassar jag hade, fy det hör faktiskt inte till vanligheten, men det hände några gånger förra året också så det är kanske något jag borde jobba med. Jag är även nöjd till viss del med anfallsspelet, tycker att jag ändå kom i hyfsad fart och drog isär försvaret lite och även drog på mig två spelare några av de gånger jag satsade inåt. Kanske borde jag sökt kanterna lite mer...
Det bästa idag var ändå att ha Lovi tillbaka i målet, även om hon inte gjorde sin bästa match någonsin är det skönt att ha henne bakom sig, hon peppar och skriker och gör sitt bästa. Näst bäst var det nog att kanterna utnyttjade sina lägen så bra. Många lägen från kanten satt och det var väldigt viktigt. Det var kul att spela 3-2-1, även om kvaliten på försvaret skiftade en del beroende på vilka som var inne på plan.

Så nu har jag skrivit av mig en del. Nu ska jag äta lite nudlar och titta på ngn serie.Såsmåningom kommer jag somna gott här i soffan kan jag gissa.

Nej men jag får ju inte glömma att nämna att jag har haft en underbart trevlig kväll där gamla bekanta ansikten har dykt upp. Det är så härligt att träffa gamla vänner som man tyvärr träffar alldeles för sällan. Tack för ikväll!

Kommentarer
Postat av: anna

vi kanske ska skicka en kopia på de här till tränarn :P

2009-10-05 @ 00:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0